Ik vroeg mij het volgende af naar aanleiding van een gebeurtenis bij mij op stal gisteren.
De paarden staan op de pensionstal in een grote kudde en daar gaat het er niet altijd even rustig aan toe

Nu werd 1 van de pony's flink getrapt, en kon niet meer op zijn been staan. Ik heb snel mijn pony weggezet en de pony uit de groep gehaald. Een stukje gestapt en daarna op aanraden van een stalgenoot het been 10 minuten afgespoten. Pony stond er alweer op maar was niet rad. Ik heb de eigenaresse gebeld en afgesproken haar weer terug in de kudde te zetten omdat het niet ernstig meer leek, ze zou de volgende dag kijken hoe het ging.
Ik vond het niet meer dan normaal het beestje uit de kudde te halen en af te spuiten, ondanks dat ik weinig tijd had, zelf zou ik het ook enorm op prijs gesteld hebben.
Echter kwam ik vandaag een stalgenoot tegen en vertelde het aan haar, en zij reageerde nogal verbaasd en zei dat ze het beestje lekker had laten staan, en de eigenaresse zou het zelf wel zien als ze op stal kwam.
Ik was erg verbaasd en teleurgesteld, en vroeg mij af of meerdere mensen zo denken?
In hoeverre zou jij hulp bieden, wat zou jij doen?