Hallo wij hebben een paddock was eerst redelijk stuivig nu hebben wij een extra laagje fijn zand en het gaat al veel beter. Hij is niet gedraineerd en daarom toch vaak nat. Net las ik dat boomsnipper wn houtsnippers werken tegen mulligheid ? -Dus dat de grond heel vochtig is en dat je heel snel wegglijd- zou dit ook werken dat als het harder regent dat het minder nat is? Groetjes
Wat pmarena al zegt: het gaat rotten en wordt een gruwelijke rommel. Een slechte afvoer kan je alleen oplossen door af te graven en anders op te vullen. eventueel kan je ook overwegen aan te vullen met tapijtsnippers of autobandsnippers, maar ook dan zal je eerst een stuk moeten afgraven.
En als het nog niet verrot is, gaat het tussen de straal en de hoef klem zitten. Als je dan een stukje mist met uitkrappen gaat het lekker in de hoef zitten rotten. Echt niet fijn kan ik je zeggen.
Ik heb inderdaad ook wel eens gehoord van problemen door stukjes hout die in de hoef gedrongen waren. Maar dat zal waarschijnlijk nog wel afhankelijk zijn van de kwaliteit van de geleverde snippers, net zoals de snelheid van wegrotten...het ene materiaal zal na 1 of 2 jaar al slobberig worden terwijl het andere wellicht wel wat langer mee gaat
MarcR
Geplaatst: 09-05-12 07:58
Als je hout snippers bij paarden gebruikt moet je wel 100 % zeker zijn dat ze van een houtsoort zijn die niet giftig is en die zijn er niet zo veel.