Weide- / baksleep voor paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mogezo

Weide- / baksleep voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 14:48

Ik zou heel graag willen dat mijn paard de bak en evt ook de weide zelf kan slepen. Hiervoor ben ik op zoek naar een wei- / baksleep die geschikt is om door een paard getrokken te worden. Weet iemand misschien hoe je hier aan kan komen? Of heeft iemand misschien een duidelijke foto of tekening hiervan zodat we zo'n sleep zouden kunnen laten maken?

Emmy21_3

Re: Weide- / baksleep voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:15

Mijn vader heeft er één. Dat is een oude kleine weidesleep voor achter de tractor, daar heeft hij een haak aan gemaakt en daar maakt hij de swing aan vast.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:16

Ik gebruik zelf 2 of 3 flinke autobanden :)
zorg wel dat, wat je er ook achterhangt, middels een zweng is verbonden aan de strengen. Ivm schokken van het te trekken object op de schouder van het paard :)

Is je paard beleerd voor een wagentje/sleep? Kan hij/zij het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:20

Ik heb via internet een sleepje gekocht. Niet duur,voor dat geld ga ik zelf niet aanklooien, wil het wel veilig houden.
Helaas heeft m'n vader de sleep voor een paard gekocht(ze zijn er ook voor shetjes),die is net wat te zwaar voor mijn mini (we hebben een redelijk zware bak)
Wij hebben er zo een,we kregen er gelijk een zweng bij. :)
Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:26

Wat kostte dat dan jitskee?
En mag ik vragen waarom je vindt dat dit veiliger is dan 2 autobanden? :)

Vind hem hartstikke mooi hoor! Begrijp me niet verkeerd! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:28

Pfoe,zou ik zo eerlijk gezegd niet meer weten,was iig onder de 100 euro. In de aanbieding via MP,dat wel.
2 autobanden zijn nog zwaarder (heb ik ook al eens geprobeerd) en met deze vind ik de bak ook mooier egaal worden. :j

Emmy21_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:29

Oo, noemen jullie dat zweng inplaats swing. Ik bedoel in ieder geval hetzelfde.
Ik moet wel bij vermelden dat mijn vader er belgische trekpaarden voor heeft staan.

Mogezo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 21:34

Ja, mijn paard kan zelf een sleep trekken. Het is een Fries en hij is beleerd voor de kar. Dit doet hij zelfs erg graag. Afgelopen zaterdag hadden we de 1/2 jaarlijkse trektocht met paard en wagen. Er deden dit keer 13 wagens mee en de tocht besloeg een afstand van 26 km. Onderweg picknicken, heel gezellig.

Jitskee: ik heb al meerdere keren een zoekslag op het internet gedaan, maar daar kwam niet veel uit. Weet je toevallig nog waar je dat ding gekocht hebt?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:26

Ik gebruik gewoon een pallet of onze sleep. Dat is een soort hek met pinnen erin. Touwtje eraan en daar weer een houten plank met karabijnhaken er aan die ik als zweng gebruik. Werkt prima.