hooooi, ik heb binnenkort een onderlinge springwedstrijd op manege oostmoer. en ik vond het wel leuk om een hengstenvlecht te maken. alleen mijn pony heeft redelijk korte manen, ong 15 cm. zou dat kunnen? en zoja hoe? xxxx steef
denk niet dat dat lang blijft zitten, heb het eigenlijk nog nooit geprobeerd misschien met water en dan heel strak... maar met lange manen blijft het toch beter zitten denk ik... dus als je niet steeds opnieuw wil zou ik gewoon knotjes doen.
Ja, alle losse haren sparen en dan in de huidige manen vlechten
Als je een beetje handig bent in hengstenvlechten maken kan je, afhankelijk van de vorm van de hals, in toch redelijk korte manen een hengstenvlecht maken. Gewoon eens oefenen. En je kan tussendoor ook elastiekjes erin zetten en weer verder vlechten.
Ragdollcat
Geplaatst: 07-05-12 13:09
Meid toch, dat weet je toch wel, dat kan gewoon niet. Of heel strak en ongeveer 4 hengstenvlechten erin en dan als je paard zijn hals omlaag doet gaan de haren uit de mannenkam.
Je zou het kunnen proberen door hem er boven op te vlechten hij komt dan boven op de kam te liggen advies is wel veel oefenen en veel kleine slagen het is mij wel gelukt met minder dan 20 cm succes niet vragen gewoon doen
een pentykous mee vlechten ?? nog nooit van gehoord... hoe doe je dat ??
kaatjemuts
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland
Geplaatst: 07-05-12 20:51
je kunt het op verschillende manieren doen; o.a. gewoon 1 pantykous meevlechten, of met 3 kousen en dan gewoon bij het begin vd vlecht direct bij elke pluk (dus 3 plukken) een pantykous meepakken en meevlechten. de laatste gebruik ik het meeste bij korte manen, de eerste vooral bij vlechten waar de manen lang genoeg zin, maar waarvan de vlechtniet goed blijft zitten.