Snippers in de Paddock?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

it_is_me

Snippers in de Paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 19:25

Vorig jaar hebben we een paddock met drainage en zeezand laten aanleggen. Het werkt super en de paddock is dan ook vrijwel altijd gewoon droog, mits ik niet vergeet bij flinke buien de drainage open te zetten. Bij aanhoudend droog weer is het wel een nadeel dat het zeezand weg waait en dan moet ik zowel 's morgens als 's avonds te paddock nat maken. Nu zit ik er over te denken om het zand met Polyflokken of Hippotex te mengen, zodat het zand minder snel de bak uitwaait en ik ook niet zo vaak de paddock hoef nat te maken. Maar ik twijfel of het wel de beste oplossing is. Wie gebruikt er zeezand met dergelijke snippers en hoe bevalt dat?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:16

Wij hebben ook zand. Geen flauw idee wat voor zand maar eerst was het heel stuivig nu een laagje fijne tuinzand Erover en het gaat al veel beter ik las ook dat je er houdsnippers en boomsnipper (de laatste is het beste) er door heen kan doen dat moet ook helpen tegen natheid en maakt het misschien ook zwaarder. Suc6 ermee!

it_is_me

Re: Snippers in de Paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 19:13

Bedankt voor je reactie! Maar mijn voorkeur gaat eigenlijk sowieso niet uit naar hout- en boomsnippers, omdat dit op den duur gaat verteren en dat vind ik zonde van het zand.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:57

De fijnste (betaalbare buiten-)bakken die ik tegen ben gekomen waren toch wel die met tapijtsnippers hoor :j

Ligt lekker stabiel, snippers zijn zo zwaar dat ze niet wegwaaien, ligt vlak en stevig, bevriest niet snel... de enige nadelen die ik er van meegemaakt heb waren dat ze net nieuw gestort nog wel eens voor een gladde bodem konden zorgen, paarden die je los in de bak rondjes laat scheuren er toch ook gewoon wel "gaten" in lopen (maar in welke bodem niet :P ) en dat het irritant is met uitmesten omdat die stukjes tapijt dan aan de kak blijven hangen. En het is natuurlijk een materiaal dat lastig weer af te voeren is als je er weer vanaf wilt...maarja waarom zou je er vanaf willen denk ik dan :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 21:13

Het gaat in mijn geval om een paddock en niet om een rijbak. Dus mijn paardjes moeten er los in rond kunnen lopen zonder het risico om onderuit te gaan.