De piemel vraag! (schoonmaken koker)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Essie73
Moderator Algemeen

De piemel vraag! (schoonmaken koker)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 14:14

Ik vraag me 2 dingen af, hoe kan ik het makkelijkst de piemel van mijn ruin schoonmaken. En hoe houdt ik de koker (schacht) schoon. Meneer zijn piemel hangt er uitaard wel eens uit, als ik dan de kans krijg haal ik er snel een vochtig doekje overheen. Laatst deed ik dit ook en trok hij natuurlijk weer snel zijn piep naar binnen. Op dat moment ontdekte ik dat de ingang van zijn schacht vol zit met vieze troep.
Beetje een vies praatje, maar het is een soort klei. Ik durf dit er niet zomaar uit te peuteren, ben bang dat ik iets stuk maak.
Nu hoorde ik dat je de schacht ook schoon kan krijgen met de waterslang. Dit helpt bij hem echter niet hoor, er komt geen vuil vanaf dan.
Hoe doen andere ruin eigenaren dit????

corientjuhh

Re: De piemel vraag! (schoonmaken koker)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:16

Denk gewoon met een vochtig doekje erlangs gaan?

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 14:19

ik bedoel echt de ingang van zijn koker. Dus als piemel helemaal ingetrokken is en je gaat dan met je vingers een stukje de koker (schacht) in. Daar zit dus zoveel vuil dat het kleiachtig is geworden BLEH

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:19

Ja en dan een doekje om je vingers en zo het eruit halen?

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:21

Dit had ik dus ook, om ervoor te zorgen dat hij zijn *piep* eruit eruit laat hangen moet je hem licht sederen. Dan ontspant hij.. Ik heb heb eerst geprobeerd zonder maar dat is met gevaar voor eigen leven :+ Dus de DA gevraagd hoe ik dit moest aanpakken.
Dus sedelin (volgens mij ) bij de DA gehaald en in zijn mond erin gespoten en eventjes wachten. Daarna rubberen doktershandschoentjes aan doen. Als je dit met blote handen ( de klei vooral) aanraakt, ruiken je handen er nog dagen/weken naar.. NIET DOEN DUS! Dan met een schuursponsje en betadine scrub gewoon gaan schoonmaken met lauw water. Het ging super goed bij ons!
En ook nog even van de gelegenheid gebruik gemaakt dat ik zijn oren kon scheren O:)

Succes!

* De klei is gewoon ''glijmiddel voor zijn *piep*
Laatst bijgewerkt door Ramzi op 06-05-12 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:22

ja lastig probleempje altijd,
mijn ex-paardje (die je wel kent ;) had een favoriet plekje bij zijn buik en kont wat hij lekker vond en hem dan goed liet hangen
dan vast pakken en snel te werk gaan....

bij hem kon ik in de koker gewoon peuteren met mijn vingers dat vond hij niet zo erg ....
hoe vind maxx dat?

p.s. dat klei is gewoon talg.vet en vuil.....water lukt niet omdat talg en vet niet mengt met water ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:28

Ik doe het gewoon niet..

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:30

Dat spul heet smegma en ik gebruik een washandje en zeepvrije zeep, haal die zeep bij de kruidvat. Het moet speciaal zeepvrij zijn omdat je anders de bacterie huishouding verstoord. Maak het bijna nooit schoon want dat is niet gezond. Het is een vies klusje maar wel erg belangrijk voor de gezondheid, je kunt trouwens ongeveer je hele onderarm erin stoppen want achterin is het ook erg vies. Mijn ruin heeft een keer gehad dat hij moeite had met plassen omdat er bij de penis zelf smegma op was gaan hopen sindsdien let ik er goed op. Goed je nagels kort knippen en je handen wassen dan washand + beetje zeep en het komt helemaal goed. Goed naspoelen en je kunt ook gerust die stukjes eraf krabben zolang je het rustig doet gaat de huid niet stuk is bij mij nog nooit gebeurd. Als je paard het niet zo prettig vind gewoon een klein stukje doen en belonen als hij braaf is en dan ophouden en de volgende dag verdergaan. De mijne vond het eerst ook niks maar is nu erg braaf, heb er een beetje tijd ingestoken omdat het gewoon moet om hem gezond te houden. Vooral nadat hij 1 keer dat plasprobleem had en ik dat opgelost heb heeft hij de klik dat ik hem gewoon wil helpen.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:31

Batlow schreef:
Ik doe het gewoon niet..

Dan is het wachten op problemen..

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 14:33

Ojajoh schreef:
ja lastig probleempje altijd,
mijn ex-paardje (die je wel kent ;) had een favoriet plekje bij zijn buik en kont wat hij lekker vond en hem dan goed liet hangen
dan vast pakken en snel te werk gaan....

bij hem kon ik in de koker gewoon peuteren met mijn vingers dat vond hij niet zo erg ....
hoe vind maxx dat?

p.s. dat klei is gewoon talg.vet en vuil.....water lukt niet omdat talg en vet niet mengt met water ;)

Ik mag idd ook gewoon pulken bij Maxx. Ben alleen bang om iets te beschadigen????

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:34

Ramzi schreef:
Batlow schreef:
Ik doe het gewoon niet..

Dan is het wachten op problemen..

Hij is inmiddels 21, en het is nooit gedaan. Nou, wat een problemen :')

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:35

baby washand....zachte zeep...(liefst babyzeep) en heel voorzichtig met je hand + washand zijn schacht in...mits hij het toe laat natuurlijk...als het goed is gaat hij daarna ontspannen zodat je ook zijn pinkel kunt schoonmaken....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:35

nou trekken moet je ook niet doen maar een beetje wrijven kan geen kwaad ;)

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 14:38

ReneeMonty schreef:
Dat spul heet smegma en ik gebruik een washandje en zeepvrije zeep, haal die zeep bij de kruidvat. Het moet speciaal zeepvrij zijn omdat je anders de bacterie huishouding verstoord. Maak het bijna nooit schoon want dat is niet gezond. Het is een vies klusje maar wel erg belangrijk voor de gezondheid, je kunt trouwens ongeveer je hele onderarm erin stoppen want achterin is het ook erg vies. Mijn ruin heeft een keer gehad dat hij moeite had met plassen omdat er bij de penis zelf smegma op was gaan hopen sindsdien let ik er goed op. Goed je nagels kort knippen en je handen wassen dan washand + beetje zeep en het komt helemaal goed. Goed naspoelen en je kunt ook gerust die stukjes eraf krabben zolang je het rustig doet gaat de huid niet stuk is bij mij nog nooit gebeurd. Als je paard het niet zo prettig vind gewoon een klein stukje doen en belonen als hij braaf is en dan ophouden en de volgende dag verdergaan. De mijne vond het eerst ook niks maar is nu erg braaf, heb er een beetje tijd ingestoken omdat het gewoon moet om hem gezond te houden. Vooral nadat hij 1 keer dat plasprobleem had en ik dat opgelost heb heeft hij de klik dat ik hem gewoon wil helpen.

Tjonge jonge, zit ik hier als verpleegkundige, en het is niet eens bij me opgekomen dat de klei, smegma is whahaha (schaam, schaam)
Uhhh je halve arm erin? Vindt het al stoer dat ik er met mijn vingers in durf (en mag)
Zal morgen meteen zeepvrije zeep halen. Washandje heb ik nog wel

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:43

Wij maakten de geslachtsdelen van dekhengsten altijd schoon met lactacyd.
is gewoon bij de drogist of Kruitvat te koop.

Afbeelding

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:45

lactacyd...??? dacht dat voor vrouwen was... :D

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:47

Batlow schreef:

Hahahahaha!!!!!!!!!!!!! Hier ook nog nooit gedaan en nog nooit problemen gehad.
Vee-arts raad het zelfs ten strengste af. Die van mij is geen dekhengst dus voor een eventuele dekking van een merrie hoeft het ook niet.

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:47

manfredie schreef:
lactacyd...??? dacht dat voor vrouwen was... :D

Wat denk je dat de verkoopster bij het kruitvat dacht toen er een man een grote hoeveelheid lactacyd kwam kopen? :D

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:53

Heel herkenbaar probleem. Mijn paard heeft daar echt veel last van en het zit ook regelmatig aan zijn benen geplakt. Ik heb speciale shampoo en 1x per 2 maanden was ik hem daarmee. Is speciaal om de koker en schacht mee schoon te maken. Heet excalibershampoo en is met iets van aloëvera. Het was altijd bij de paardendrogist te bestellen maar die hadden het laatst niet meer. Dus ff het internet afspeuren, dan vind je het wel. Is voor geloof 200 ml. 17,- Ik kan er behoorlijk lang mee doen.
Ik mag van hem normaal niet met de slang in de buurt komen. Maar zolang ik lauw water en de shampoo gebruik, vind hij het wel best.
Idd wel handschoenen gebruiken want anders stinken je handen echt lang!

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:55

_/-\o_ die dacht waarschijnlijk dat hij last had van een schimmeltje ....whahahaha

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:00

Essie73 schreef:
ReneeMonty schreef:

Tjonge jonge, zit ik hier als verpleegkundige, en het is niet eens bij me opgekomen dat de klei, smegma is whahaha (schaam, schaam)
Uhhh je halve arm erin? Vindt het al stoer dat ik er met mijn vingers in durf (en mag)
Zal morgen meteen zeepvrije zeep halen. Washandje heb ik nog wel
Wist dat eerst ook niet hoor heb het op internet opgezocht toen ik er probeerde achter te komen hoe ik die troep schoon moest maken. :+ Het zal je verbazen hoeveel ruimte er is daarbinnen maarja die hele penis moet erin en die ben ik nog nooit tegengekomen met de grote schoonmaak dus er is nog meer ruimte. Volgens mij vinden ruinen het prettig als het schoon is daarbinnen want mijn paard vind het allemaal prima ook als je de verdere binnenkant schoon moet maken. Doe het schoonmaakwerk altijd als er lekker niemand te bekennen is op stal het kan je denk ik wel wat vreemde blikken plus opmerkingen opleveren. :P

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:46

veersche schreef:
Batlow schreef:

Hahahahaha!!!!!!!!!!!!! Hier ook nog nooit gedaan en nog nooit problemen gehad.
Vee-arts raad het zelfs ten strengste af. Die van mij is geen dekhengst dus voor een eventuele dekking van een merrie hoeft het ook niet.

Ik heb het bij alle ruinen en hengsten die ik heb gehad ook nooit gedaan en ook nooit problemen gehad.
De ruinen die ik ken met problemen worden wel regelmatig schoongemaakt.. is voor mij duidelijk genoeg :x

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:58

Zoekfunctie asljeblieft. Hier zijn al zoveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel topics over.

[MD] penis schoonmaken?
[MD] Elke keer vieze koker
[MD] Ontzettend stinkend geslachtsdeel
[MD] 'Korstjes' op geslachtsdeel
Dyonne @ [MD] hoe maken jullie de koker schoon bij je paard --->

Dyonne schreef:
Hier zijn veel topics over:
[VSW] Beetje raar ...
[VSW] Wie o wie heeft gouden tip voor t schoonmaken van de koker?
[MD] Koker schoonmaken
[VSW] Maak jij de koker en penis van je hengst/ruin schoon?
[VSW] Schoonmaken Koker/Penis van je paard.
[VSW] Koker schoonmaken
[VSW] Vieze plasser

Ik denk dat daarmee je vraag beantwoord wordt, daarom hier een slotje.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 19:13

lactacyt? Uhm denk dat ik toch maar voor de zeepvrije zeep ga, al is het alleen al om het prijsverschil. Bedankt voor de tips (ook de laatste links) Hier kan ik zeker wat mee

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:15

Gewoon een tuinslang met warm water in de koker hangen als hij dat toelaat. Doe ik bij die van mij ook, de brokstukken spoelen er dan vanzelf uit. Beetje ranzig klusje, maar voor die van mij zijn favoriete klusje :+