Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Focussed schreef:Boterbloem is giftig, zowel het blad als de bloem.
De hoge versie is t giftigst, de kruipende variant licht giftig. Ze eten ze meestal niet ivm bittere smaak.
Gedroogd zijn ze niet giftig, dus hooien kun je ze wel.
Mijn land staat voor een kwart onder, ga van de zomer MCPP spuiten, ben ik ook meteen van klaver, brandnetel en zuring af.
In het najaar wil ik kalk strooien, land is veenpolder met zure grond.
Focussed schreef:MCPP kun je halen bij Agradi.nl of Boerenbond/welkoop. Het is een chemisch bestrijdingsmiddel wat het gras niet doodt maar wel een groot aantal onkruiden zoals klaver, zuring, brandnetel en boterbloem! Flesje kost 20 euro ca, mengen met water en spuiten maar!
Hoe lang de paarden er daarna niet op mogen weet ik zelf ook niet, dat ben ik nog aan het uitzoeken. Spuiten kan gewoon met een rugspuit die je ook hebt voor achtertuinen voor het onkruid.
Kalk voor weides kan je op internet bestellen en vast ook wel in de winkel. Beste periode om te strooien is geloof ik het najaar, en dan een tijd niet bemesten.
Knakker schreef:de loonwerker laten komen en spuiten die hap.
Anders krijgen jij en je buren er ieder jaar steeds meer!
Focussed schreef:MCPP kun je halen bij Agradi.nl of Boerenbond/welkoop. Het is een chemisch bestrijdingsmiddel wat het gras niet doodt maar wel een groot aantal onkruiden zoals klaver, zuring, brandnetel en boterbloem! Flesje kost 20 euro ca, mengen met water en spuiten maar!
Hoe lang de paarden er daarna niet op mogen weet ik zelf ook niet, dat ben ik nog aan het uitzoeken. Spuiten kan gewoon met een rugspuit die je ook hebt voor achtertuinen voor het onkruid.
Kalk voor weides kan je op internet bestellen en vast ook wel in de winkel. Beste periode om te strooien is geloof ik het najaar, en dan een tijd niet bemesten.
nynke55 schreef:Bij mij hetzelfde probleem. Ik heb nu voor het eerst gespoten met spul van de welkoop, en dat helpt goed, het gras gaat er niet dood van, maar de boterbloemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Het spul heet Dicamix-G.
Kaja schreef:nynke55 schreef:Bij mij hetzelfde probleem. Ik heb nu voor het eerst gespoten met spul van de welkoop, en dat helpt goed, het gras gaat er niet dood van, maar de boterbloemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Het spul heet Dicamix-G.
Dicamix is NIET toegestaan in weilanden!
Overigens is de echte Roundup voor particulieren niet meer te koop.
Enkel kant en klaar, en de werking daarvan is inderdaad niet echt sterk.