Wat kan ik vragen voor onze stalling/weide.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Wat kan ik vragen voor onze stalling/weide.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 11:53

Hallo allemaal. :wave:

Zelf heb ik 2 paarden en mijn vriendin heeft een pony die hier op pension staat.
Nu hebben we een weide van 1,7HA. en met 3 paarden hebben we nog enorm veel grond over.
Onlangs kwam er een geïnteresseerde en vroeg of haar haf en shet hier op stal mochten staan.
Maar aangezien wij al 3 paarden op stal hebben en maar 3 stallen hebben, kwam ze dus meer in aanmerking voor alleen weidegang.
Wat kan ik hier voor vragen per maand?

Groetjes.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 05-05-12 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Re: Wat kan ik vragen voor onze stalling/weide.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 11:55

Ik zou eerlijk gezegd niet veel meer paarden zetten op 1ha. ook met het ook op de winter. En ook die weide paardjes zullen in de winter bijgevoerd moeten worden.
En waar kunnen ze in de winter droog staat en als ze buiten blijven lopen die dus hele winter al een stuk helemaal kapot.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 11:57

Voor een shet 60-80, voor de haf 100-150 incl bijvoeren in de winter.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 11:59

is het alleen voor de zomer of ook voor de winter?
hier betaal je vaak rond de E50 per paard voor zomerweidegang en rond de E100 tot E150 voor winterweidegang. Maar een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van je ligging/faciliteiten.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 12:01

jesito schreef:
Ik zou eerlijk gezegd niet veel meer paarden zetten op 1ha. ook met het ook op de winter. En ook die weide paardjes zullen in de winter bijgevoerd moeten worden.
En waar kunnen ze in de winter droog staat en als ze buiten blijven lopen die dus hele winter al een stuk helemaal kapot.

Even ge-edit, 1,7 Ha.
Dat is heel groot hoor. :') Daarnaast hebben we nog een weide. Die is ongeveer een kwart van de grote.
Stallen hebben we ipc wel, alleen als de shet van mijn vriendin naar buiten zou kunnen met haar shet. Dan kan de haf naar binnen. :)
SCW: Bedankt, Klinkt best reeëel. :)

Opisop_Shop: Hele mooie bossen in de buurt iig! Ze neemt misschien haar menwagen mee, weet niet of dat er toe doet..
Het gaat om winter én zomer.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:03

Voor alleen de wei 50 euro en dan kun je de eigenaar zelf pakken hooi laten bijkopen bij jullie :) of dat je in de winter de prijs omhoog gooit naar 100 euro (evem afhankelijk van de hooiprijs op dat moment, want bij hoge kosten kun je meer vragen)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:05

shet 50,- en de haf 100,- lijkt me een mooi bedrag voor de zomer en winter(in de winter krijgt paard/pony dan wel hooi bij voor dit bedrag)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:06

geen bak dus?
Wel overdekte mogelijkheid tot poetsen?
opbergen van spullen?
Lopen de paarden er droog (is er een verhard stuk / stuk zand of gedraineerd stuk?), kunnen ze er wel schuilen?

Allemaal dingen die in mijn ogen prijsbepalend zijn.
Staan de stallen niet op zo'n manier dan de shet van je vriendin ook buiten kan lopen en hij open kan blijven staan als schuilstal desnoods?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 12:11

opisop_shop schreef:
geen bak dus?
Wel overdekte mogelijkheid tot poetsen?
opbergen van spullen?
Lopen de paarden er droog (is er een verhard stuk / stuk zand of gedraineerd stuk?), kunnen ze er wel schuilen?

Allemaal dingen die in mijn ogen prijsbepalend zijn.
Staan de stallen niet op zo'n manier dan de shet van je vriendin ook buiten kan lopen en hij open kan blijven staan als schuilstal desnoods?

Zadelkasten hebben we, bak ook, Binnenpoetsplaats en een inloop bos voor de paarden..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:13

Daar zou ik wel 75 euro voor over hebben in de zomer :) en 125 in de winter.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:13

Zoals je jouw stal beschrijft staat mijn shetlander ook en ik betaal hiervoor 30 per maand. Over hooi wordt niet echt moeilijk gedaan en betaal ik misschien een tientje extra in de maand (wintermaanden). Als ik gebruik wil maken van de (grote) stal betaal ik 50pm, maar dan moet ik zelf voor hooi zorgen. Het geld wat ze voor alleen de weide vragen vind ik persoonlijk erg reeël, misschien wat aan de lage kant. Zou hier niet meer dan 50pm voor vragen :)

Edit. Zie dat je ook een bak tot je beschikking hebt, 60pm?

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:18

ik zou €60 voor de shet vragen en €100 voor de haf, maar dan zou ik wel het hooi en evt. strooisel voor de stal erbij laten komen.

ik heb zelf een stal, paddock, wei en rijbak met verlichting, poetsplaats, water, stroom en ze worden smorgens gevoerd savonds doe ik het zelf en ik betaal €100 en moet dan apart mijn hooi bijbetalen ik koop dat op de stal waar ik sta en dan ben ik meestal zo rond de €35 kwijt aan hooi, omdat ik het gewoon daar koop bragen ze niet de hoofd prijs voor het hooi (hooi kost per pak €75 van 700 tot 750 kilo dus is een heel groot pak) , strooisel (vlas) en brok koop ik zelf en als ik dat dan omreken ben ik rond de €160 per maand kwijt in de winter

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:27

met bak 60 shet 120,- haf
keona schreef:
shet 50,- en de haf 100,- lijkt me een mooi bedrag voor de zomer en winter(in de winter krijgt paard/pony dan wel hooi bij voor dit bedrag)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 12:35

Onze richtlijn is nu ongeveer dit:

60,- Shet + 100/110 Haf. (De menwagen komt hier ook te staan, vandaar)
Daar zit alles bij in wat ik genoemd heb, behalve brokken en bodembedekking mochten ze hem op stal willen staan.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:59

Giolli schreef:
jesito schreef:

Even ge-edit, 1,7 Ha.
Dat is heel groot hoor. :') Daarnaast hebben we nog een weide. Die is ongeveer een kwart van de grote.
Stallen hebben we ipc wel, alleen als de shet van mijn vriendin naar buiten zou kunnen met haar shet. Dan kan de haf naar binnen. :)
SCW: Bedankt, Klinkt best reeëel. :)

Opisop_Shop: Hele mooie bossen in de buurt iig! Ze neemt misschien haar menwagen mee, weet niet of dat er toe doet..
Het gaat om winter én zomer.

Ohhh sorry dan heb ik niks gezegd idd, heb ik me verkeken. Ik dacht dat er 1 ha stond.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:05

Giolli schreef:

Daar zit alles bij in wat ik genoemd heb, behalve brokken en bodembedekking mochten ze hem op stal willen staan.

vind het een flink bedrag zonder brokken en bodembedekker.
voor 40 euro meer krijg je hier tegen over een stal met alles er op en eraan, word schoongemaakt, brokken hooi , 2 binnen rijbakken, 4 buiten rijbakken, douche

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 18:07

vrouwke schreef:
Giolli schreef:

voor 40 euro meer krijg je hier tegen over een stal met alles er op en eraan, word schoongemaakt, brokken hooi , 2 binnen rijbakken, 4 buiten rijbakken, douche

Mét bodembedekking, sorry. :)

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:07

vrouwke schreef:
Giolli schreef:

hier in de buurt betaal je voor een stal zoals vrouwke noemt wel €250 a €300en geregeld nog veel meer.

wat betaal je gemiddeld in de buurt bij jouw voor iets vergelijkbaars?
want met de huidige hooi en strooisel prijzen denk ik dat je er bijna geld bij moet gaan leggen.
reken eens uit wat je aan hooi en strooisel, kwijt bent nu voor 1 van je eigen paarden? in de duurdere maanden dus de wintermaanden.

€150 gemiddel per maand voor 1 paard en heb ongeveer het vergelijkbare met jouw stal, wei, en onderhoud (hooi strooi en brok)
Laatst bijgewerkt door CoRiNa1983 op 05-05-12 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:13

Vind het erg nette prijs hoor! Ik betaal ook 10euro om mijn sulky op het terrein te stallen.
Vind het trouwens een mooie prijs excl bodembedekking (maar ik zit bij de randstad, hier betaal je makkelijk 2x zoveel)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:57

vrouwke schreef:
Giolli schreef:

Nou, hier niet hoor (Zuid Oost Friesland)
Gemiddeld betaal je hier voor stalling met alleen buitenbak voor een pony ongeveer €135,- tot €150,-
Het is echt een uitzondering als je voor die prijs er ook nog een binnenbak(je) bij hebt.

Weidegang tussen de €50 en €75,- kaal per maand. (dus zonder bijvoeren)
Een shetlander is meestal goedkoper.

Ik vind de prijs prima zoals jullie dat nu bedacht hebben.
Als je pony op stal komt 's nachts dan is het €20,- tot €40 aan strooisel kosten wat er bij op komt en blijft het nog steeds een redelijk bedrag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:59

Ik vind het ook een net bedrag :)
Eerlijk bedrag en ik zou het er ook voor over hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:04

Ik denk dat het vooral belangrijk is om te kijken naar de winter, een Haf eet dan toch snel een half baaltje hooi per dag (als er geen of nauwelijks gras beschikbaar is) en met de huidige hooiprijzen waarbij een baaltje hooi al snel 6 euro kost, ben je dan al 15 x 6 = 90 euro per maand kwijt aan alleen maar hooi :=

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:07

Ik vind 100 euro erg weinig hoor in de winter, zeker als het voer daarbij in zit. In de winter zou ik zeker op 150 euro zitten, en als er een stal bij zit (die je moet uitmesten en verschonen) dan wel 200 euro.

Wij zijn per paard al meer dan 100 euro per maand kwijt alleen al aan hooi en krachtvoer.