Schrikdraadapparaat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Schrikdraadapparaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 21:34

Van de zomer ga ik op vakantie met mijn grote paard, en omdat het een hele week is zou ik het liefst mijn pony ook mee willen nemen.
Echter is de locatie qua afrastering niet bedacht op een shet van 90 cm, en moet ik dus zelf paaltjes en draad meenemen. Dat is geen probleem, maar ik vond de vorige keer dat er niet enorm veel stroom op de draden daar stond, en dat heeft mijn pony wel nodig ;) Nu was ik aan het hersenspinselen dat ik dan maar een schrikdraadapparaat mee moest nemen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan... Ik snap er weinig van.

Dus bij deze, wie kan mij helpen? Het moet er eentje zijn die ik mee kan nemen, makkelijk kan verplaatsen, en niet op het lichtnet is aangesloten (lijkt mij namelijk lastig, ik weet niet waar het dichtbijzijnde stopcontact is). Nu las ik iets over een batterij of een accu, maar wat is beter, wat is makkelijker? Wat voor batterijen of accus, en waar koop je die? Hoeveel kracht moet erop zitten? En moet er iets van aarding bij??

Ik snap er maar wnig van, dus ben benieuwd of hier iemand mij een beetje kan helpen. Ik zie in weilandjes met kortere afstand-draad wel eens van die groene paddenstoelen staan, die lijken mij wel handig, maar zijn die dat ook?

Wie kan mij tips geven??

Siers83

Re: Schrikdraadapparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:18

Ik denk dat je inderdaad en apparaat op een baterij nodig hebt. Ik heb zelf een Gallagher paddockmaster. Dit is een klein apparaat op baterij en geschikt voor ong 2km omheining, dus groot genoeg voor jou. Ze zijn wel prijzig in aanschaf, geloof zon 180 euro. Maar op marktplaats staan er vaak ook te koop. Baterijen kun je ook gewoon bij de Welkoop kopen. Houd er wel rekening mee dat je ook een aardpen nodig hebt, anders heb je helemaal geen stroom hoe goed je apparaat ook is.