Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
betadine schreef:Klinkt behoorlijk duur 60W + 2 accus![]()
Dus volgens jou is het zonnepaneel dat ik op het oog heb niet sterk genoeg om mijn weide te voorzien van stroom ?
Dat is wel een afknapper dan, want ik wil er niet te veel kosten aan doen omdat we de weide niet langer als 2-3 jaar gaan houden. Dan zou ik beter 1 of 2 accus gebruiken en het zonnepaneel laten voro wxat het is...
marleen_usar schreef:Waarom wil je dan een zonnepaneel als die zo duur zijn?
Lynn_Nikita schreef:Widerstand in Ohm / m 3,45 is erg hoog hoor, hoe lager hoe beter de geleiding is
Draad die ik bedoel:
Weerstand draad: 0,027 Ohm/m
verschilt wel enorm
betadine schreef:Hoe lang is jouw omheining Wanja ? Weet je nog de prijs van je paneel + accu ?
@Lynn_Nikita: de draad die ik gevonden heb is 70-80€ voor 1000m dus wel voordeliger. Je kunt hem zien in mijn 2de post. Lijkt me wel in orde qua ohm en sterkte.
, momenteel zijn overal campagnes met dat soort dingen. Ik heb 5 mm. draad genomen, omdat 8mm een veel hogere weerstand heeft en daarbij ook nog eens veel sterker is, waardoor het minder snel breekt als er een paard doorheen gaat, iets wat ik uit veiligheidsoogpunt erg belangrijk vind!
, maar al bij al een mooie prijs in vergelijking met andere die ik voorheen zag staan. Nu komt het belangrijkste...TESTEN !!