Wie doet aan naverzorgen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Wie doet aan naverzorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 22:35

Hallo,

Ik vroeg me af wie ee allemaal aan naverzorging doet.
Als je hebt gereden dat je het zweet er lekker afborstelt. En hoeven controleren op eventuele steentjes.

Ik iig wel :)

Monchou

Re: Wie doet aan naverzorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:39

Lekker afspuiten in de zomer, als ze erg hebben gezweten. Voor de rest even lekker kroelen en biksjes/appel geven :)

Puckenires

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:39

Altijd! Ik poets ook altijd minimaal een half uur van te voren. De verzorging vind ik persoonlijk heel belangrijk

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:41

Ja hoor, krap altijd de hoeven uit na het rijden, moet soms nog wat van dat spul op de hoeven doen, als ze heeft gezweet borstel ik nog snel ff :)

Donkerblauw

Ja, hier ook. :)
In de zomer op de wasplaats onder de slang/ 's winters met stro droogwrijven en daarna lekker poetsen, hoeven uitkrabben e.d. en natuurlijk nog een half uur kroelen met 't paard. :)

DeniesRos

Bijna altijd, lekker ff een borstel erover en nog lekker tutten meestal gaat die na het rijden ook nog even lekker los voor de frisse lucht zomers dan niet want dan staat die al dag en nacht buiten ... maar het liefst ben ik 2/7 bezig met radar haha

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:42

Zweet eraf borstelen, dan kan ik uren wachten bij die van mij ;)

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:42

doe ik altijd, kan me niet echt goed voorstellen dat mensen dat niet doen? keer overslaan oke maar nooit vind dat beetje raar.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:43

Ik poets mijn paarden ook na het rijden. Hoeven uitkrabben standaard bij het verlaten van de bak.
Benen afspoelen alleen na een buitenrit, en helemaal wassen alleen bij warm weer.

Je paard heeft gewerkt voor je, dan vind ik dat je hem niet zomaar in de stal kan gooien.
En vind het ook geen gezicht, oude zweetplekken....

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:44

na het rijde mag hij eerst even rollen, daarna geef ik hem wat lekkers, krap de hoeven uit en borsel het opgedroogde zweer en het zand weg.
als het warm is en hij heel erg gezweet heeft spuit ik hem af.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 22:45

Ja, Ik laat hem ook altijd even rollen. Als hij zin heeft :=

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:45

Ik doe het bijna altijd of het moet zijn dat de wasplaatsen bezet zijn. Borstelen, afspuiten al het weer het toelaat, hoeven en even checken of ze bijvoorbeeld geen irritatie van de singel heeft. Verder krijgt ze ook altijd nog iets lekker na het rijden.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:48

Mijn paarden zorgen zelf voor na verzorging gewoon lekker in de paddock even rollen. *\o/*

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:55

Ik neem aan dat iedereen dat doet?
Mijn paard staat op de eerste plaats, doet zijn best voor me en het minste wat je dan kunt doen is goed naverzorgen na het rijden, lijkt me.

Altijd hoeven uitkrabben, goed naborstelen en een lekkere beloning. Na lange of intensieve training of wanneer ik beenbeschermers heb gebruikt altijd de benen afspuiten. Wanneer het warm weer is lekker helemaal afspuiten en dan laten rollen op de wei.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:56

Ik borstel altijd even de plek waar het zadel heeft gelegen, en als het weer het toe laat spuit ik ook de benen af of het hele lichaam. Daarna gaat ze altijd heerlijk rollen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:06

Na het rijden altijd snoepie of appeltje, lekker kroelen en als ze een beetje heeft gezweet borsteltje erover. Zomers bij warm weer afsponzen/afspuiten, laten rollen en dan anti vliegenspray erop. Dan 15 minuutjes na het rijden krijgt ze haar brokjes/slobbertje.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:17

Neuh... dat regelt die van mij zelf... :')

Afbeelding

Krab de hoeven wel uit, maar echt napoetsen die ik niet altijd. Als het warm is spuit ik hem ff af.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:23

Biggers schreef:
Hallo,

Ik vroeg me af wie ee allemaal aan naverzorging doet.
Als je hebt gereden dat je het zweet er lekker afborstelt. En hoeven controleren op eventuele steentjes.

Ik iig wel :)
stel je vraag es anders...

Wie doet aan naverzorging bij de manege paarden en pony's ;( en verwacht maar niet dat je hier een eerlijk antwoord krijgt....
Ik weet wel zeker: de grote meerderheid doet niets meer als dankje wel en op naar de kantine.....

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:24

ik altijd :) krab hoeven altijd uit en haal er gewoon nog lekker een borstel over

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:29

In de zomer soms afspoelen. Verder niets eigenlijk. Pleur hem in de wei en hij gaat rollen. Als ik in de bak rijd krab ik zijn hoeven sowieso niet uit. Soms wel als ik naar buiten ben geweest maar vergeet het vaak haha

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:29

ik zadel haar meestal in de bak af, laat haar rollen en laat er vanuit de bak de paddock of wei in := := dan gooi ik daar haar deken op en verder doe ik niks. Mijn paard houd helemaal niet van poetsen oid dus ik doe haar een groter plezier met een paddock vol hooi of een wei vol gras :P Steentjes zitten niet in onze bak, na een buitenrit doe ik wel even haar hoeven.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:36

Op de manege, altijd even kort een borsteltje erover,hoefjes, even kriebelen op de zweetplekjes en 's zomers mogen we ze afspoelen.
Ex-verzorgpaarden ook altijd. Daar mochten ze ook nog even los in de bak, ondertussen schoon stalletje. Paardje poetsen en verzorgen en lekker schoon op stal, ook 's zomers lekker afspoelen

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:45

hmm hij mag altijd rollen als ie gezweet heeft of er zin in heeft, dan in de zomer afspuiten, of in de winter zweetdekentje erop. en als ie weer in zn stal staat wat lekkers, appel, brood, wortel of iets dergelijks.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:49

Bij ons op de manege poetsten we altijd na het rijden hoor. :j

Bij mijn eigen pony krab ik in de winter alleen de hoeven uit. Ze staat zonder deken, dus poetsen doe ik dan sowieso alleen onder het zadel. In de zomer spuit ik soms af, maar dat vindt ze helemaal niet leuk.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:53

Nee meestal niet. Ik laat ze rollen en heel af en toe even zand eraf als ze gerold hebben maar meestal dump ik ze zo weer in de wei. Als het nu echt warm is in de zomer wil ik ze weleens afspuiten. Hoeven zou ik alleen controleren na een buitenrit. Er liggen niet echt steentjes op het erf of bak dus niet echt noodzaak om ze daarna nogmaals te doen.