Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RosiePosie schreef:Misschien begrijp ik het probleem niet goed, maar jouw pony staat met een stel pony's op een kaal stukje land en heeft in tegenstelling tot de andere pony's eigenlijk meer eten nodig. Klopt dat?
Wij hadden een pony die gevoelig was voor hoefbevangenheid en een paard dat veel meer eten nodig had en daar geen probleem mee had. We zetten het paard gewoon in de wei en de pony 's ochtends in de bak. 's middags mocht de pony dan bij het paard (heel langzaam opgebouwd).
In jouw geval lijkt het me nog wat eenvoudiger. Houd je pony 's ochtends binnen of zet hem apart tot hij gegeten heeft (paar uurtjes ofzo) en zet hem dan bij de rest. Hij blijft dan in de kudde, maar krijgt ook voldoende eten.
capopjekop schreef:Kan de staleigenaar niet een baal graszaadhooi op de kop tikken ergens? Desnoods laat hij jullie allemaal wat meebetalen (de eigenaren van de shetten). Dan kunnen ze toch eten zonder dat ze dik worden.
Mindfields schreef:Ik zit ook te twijfelen, heb een shetterdepetter die inmiddels aardig rond begint te qeworden en ik ga niet wachten op hoefbevangenheid en dat soort ellende. We hebben een kleine boomgaard op stal waar lang gras op staat(zo'n 30/40cm lang). Dan heb ik een stukje wei(20m bij 12m) wat al wat korter gegraasd is(nu zo'n 6cm lang gras) daar staat hij elke dag een paar uurtjes op en dan weer op stal. Daarna gaat hij aan een longe aan de trailer die geparkeerd staat en graast dan eromheen. Daarna dan toch maar weer op stal, hoewel ik er de pest in heb maarja doodziek worden gun ik hem ook niet.
Ik weet dat langer gras minder fructaan en andere enge stoffen bevat dus ik twijfel nu of ik hem niet beter toch in die boomgaard kan zetten. Iemand nog een helder idee?
Mindfields schreef:Ik zit ook te twijfelen, heb een shetterdepetter die inmiddels aardig rond begint te qeworden en ik ga niet wachten op hoefbevangenheid en dat soort ellende. We hebben een kleine boomgaard op stal waar lang gras op staat(zo'n 30/40cm lang). Dan heb ik een stukje wei(20m bij 12m) wat al wat korter gegraasd is(nu zo'n 6cm lang gras) daar staat hij elke dag een paar uurtjes op en dan weer op stal. Daarna gaat hij aan een longe aan de trailer die geparkeerd staat en graast dan eromheen. Daarna dan toch maar weer op stal, hoewel ik er de pest in heb maarja doodziek worden gun ik hem ook niet.
Ik weet dat langer gras minder fructaan en andere enge stoffen bevat dus ik twijfel nu of ik hem niet beter toch in die boomgaard kan zetten. Iemand nog een helder idee?