wanneer bel je 144?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maaike2800

wanneer bel je 144?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 21:49

Wanneer bel je 144? en ook handig te weten wanneer grijpen zij in?
Kun je bijvoorbeeld bellen voor een pony met ernstig te lange (opkrullende) hoeven, of doen ze daar niks mee?
Iemand die de richtlijnen weet?

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:50

Lijkt me dat je voor krullende hoeven wel kan bellen hoor!
Als ze daar niks mee kunnen dan weet ik het ook niet meer :o?

Edit: volgens mij zijn er niet echt richtlijnen voor bellen, alleen zullen ze denk ik wel naar de ernst van de meldng kijken.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 21:56

stalgenoot zei dat ze daar toch niks mee doen omdat hij wel te eten en te drinken heeft, zelfs nog regelmatig gepoetst wordt. Maar hij zit als een hondje (jeuk aan de kont) en de hoeven groeien naar boven in een krul.
Dacht misschien is het voor anderen ook handig om een beetje richtlijnen te weten, maar dan ga ik toch maar bellen.

Rianna

Re: wanneer bel je 144?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:11

Bij elke vorm verwaarlozing treden ze op. Dus ook voor gekrulde hoeven

Tictac007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:17

Ik denk ook dat ze bij elke vorm van verwaarlozing optreden,
als je iets niet vertrouwd of het echt niet kan, gewoon bellen.!!

Als ik een pony met opgekrulde hoeven zie denk ik dat ik direct zou bellen.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:27

Ik heb een keer mee gemaakt (bij iemand in het dorp waar ik toen woonde) dat ze toen inderdaad optraden, maar heb ook al een keer gezien dat ze zeggen laat er wat aan doen. nou dat beestje heeft er zolang mee gelopen dat een vriendin stiekem dat beestje geholpen heeft door de hoefsmid langs te laten komen toen de boer niet thuis was. anders liep die er nog mee ben ik bang! Is heel erg wisselvallig de ene is strenger er in dan de ander. Al vind ik dat ze gelijk zouden moeten optreden dan! Pff ik vraag me persoonlijk af waarom neem je een dier als je er niet voor zorgt maarja sommige denken anders.
Maar gewoon bellen en komen ze nietdan bel je nog een keer net zo lang tot ze er wat aan doen!

Snow_Feather

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:37

Ja, tis ook heel lastig voor hun om in te schatten wanneer het een ernstige situatie is... Je hebt namelijk vaak genoeg "leken" die om de zoveel uur bellen omdat ze een paard op een zwart stukje land zien staan... Dus het is gewoon heel lastig om de "echte" gevallen van de "neppe" gevallen te scheiden!

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:38

Snow_Feather schreef:
Ja, tis ook heel lastig voor hun om in te schatten wanneer het een ernstige situatie is... Je hebt namelijk vaak genoeg "leken" die om de zoveel uur bellen omdat ze een paard op een zwart stukje land zien staan... Dus het is gewoon heel lastig om de "echte" gevallen van de "neppe" gevallen te scheiden!

nou zelfs een leek kan zien als een paard zwaar vermagert is en of klomp hoefjes heeft, maar inderdaad soms is het heel lastig te zien ook nog voor hun als ze kijken:)

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:31

ik heb net gebeld over een minischaap wat een hele vervilte vacht heeft ze kan moeilijk lopen.
ook is ze helemaal vervuild van achter de vacht is helemaal nat en vies van mest en urine. |(

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 00:21

144 moet je bellen voor huisdieren/dieren die van iemand zijn. Ik heb ze eens gebeld voor een aangereden ree en daar deden ze niks mee.

mikado98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:32

Ik heb een aantal weken geleden ook 144 gebeld voor 2 magere paarden met opgekrulde hoeven.
Elke dag stonden ze is een modderplas van 2 bij 2 meter buiten en binnen 1 week had de dierenpolitie ze opgehaald.

Dus ik zeg bellen