anneliesdj schreef:TS; heb jij een shet op het oog?
Als hij van bekenden is kan dat de situatie natuurlijk wel veranderen.
Wat heb je op het oog? Hoe oud, hoe groot, kent het al iets?
Als je op de markt gaat kijken dan idd wat mijn voorgangers al zeggen; hengsten, veulens tot 2 jarigen gaan gratis weg, merrieveulens of jaarlingen vanaf zo'n 50 euro, volwassen merrie's (4/5 jaar) vanaf 100 euro
Uitgaand van de doorsnee kleurtjes, stokmaat rond 1m, niets aparts.
Hele kleintjes, met aparte kleurtjes (bont is dat tegenwoordig niet meer) of heel chique dingen zijn iets meer waard maar dan nog.
Bij ons op stal is er al jaaaaaaarenlang een shetje waar ieder jaar mee gefokt wordt (ben daar kind aan huis).
Volgens mij papierloos, geen sportshetje, wordt niet op gereden, gewoon grasmaaiertje en poetspony tijdens ponykampen.
Dit jaar heeft ze een merrie, te schattig en lief, maar iedereen vindt haar lelijk (ze had volgens mij bont moeten zijn maar ze is wit met bruin hoofd en een half bruin achterbeen
).
Als het goed is blijft ze op de manege, dus of kopen dan nodig is...
Maar heb er wel over na zitten denken om haar te kopen (vorig jaar mocht ik haar hengstje kopen maar toen nog geen financiele zekerheid), gewoon als gezelschapsdiertje (denk dat mijn paardje gek zal zijn op haar). Hoeft ze niet weg, wordt ze de hele dag vertroeteld
Ze is nog geen week oud trouwens.
Vroeg me gewoon af wat nu een eerlijke prijs zou zijn (kopen is makkelijk maar ik moet ook goed kijken naar de kosten en verzorging natuurljk, heb al een paard).