Na ene half uurtje gekeken naar de mannen gekeken te hebben besloot ik de spullen die ik nog thuis had liggen op te gaan halen.
De eigenaren van hippo bleven op stal om de paardjes in de gaten te houden.
Toen werd ik gebeld het was helemaal mis gegaan.
Trueno was achter het los lopende varken aan gegaan en heeft daarbij zulke rare sprongen gemaakt dat hij met zijn achterbeen zijn eigen voorbeen heeft kapot getrapt.Hierbij heeft hij 1 slagader geraakt en 3 andere aderen.
Het bloed spoot er dus uit.
Bij aankomst op de stal trof ik mijn paard staand in een plas bloed aan, Ed de eigenaar van hippo stond met 2 vingers in de wond de aderen dicht te drukken.
De veearts was al gebeld en onderweg, bij aankomst van de da ging hij gelijk aan de slag.
Aderen zijn afgesloten en wond is ontsmet, hechten kon niet omdat er zo veel zwelling was dat er te veel spanning op zou komen te staan.
De Diepe buigpees is ingescheurd, net zoals de andere pezen er om heen, ze zijn niet door

de peesschede staat nog open en de wond dus ook.
elke dag komt de da nu langs om het opnieuw te verbinden, antibiotica en pijnstilling te injecteren.
Hij vertelde dat als er geen ontstekingen bij komen dat er een kans is op herstel en een relatief goed herstel.
Een intensieve rit zit er nooit meer in voor hem door de afgesloten aderen kan zijn been dat in geen geval meer aan.
Goed dus nu staat mijn altijd vrolijke gekke paardje op boxrust, alle paarden staan buiten en hij staat samen met zijn maatje hippo binnen, prognose hebben we niet, we weten niet voor hoe lang.
Hoe hou ik mijn paard rustig, hoe hou ik heb bezig, ik ben de afgelopen dagen natuurlijk continue op stal geweest en dan gaat het goed.
Als hippo uit zijn box word gehaald gaat het fout en springt meneer op 3 benen door de box en begint hevig te trillen.
(heeft hij altijd last van gehad als hij alleen overblijft)
Dus tips? of iemand die dit ook heeft meegemaakt en ervaringen wil delen?