Wat voor "kapsel" word het? Wie heeft het beste idee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hinkewal

Wat voor "kapsel" word het? Wie heeft het beste idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 23:31

Hallo voor Konininnedag gaan we met onze pony op de markt staan! We gaan zo geld inzamelen voor stichting Tear! Ik weet dat dit voor een pony vermoeiend is en dat er genoeg pauze en eettijd :D moet zijn! Ook neem ik een krukje mee voor het opstappen. We hebben met de organisatie van de markt overlegd en die hebben een heel rondje en een plekje voor ons gereserveerd! Verdere tips zijn natuurlijk altijd welkom daarover maar gelieve geen commentaar!

Het betreft een hele lieve merrie van 1.22. Haar manen zijn ong 7 tot 10 cm lang. Ik wil graag wat moois vlechten ofzo. Ik weet zelf niet wat ik ga doen dus..... Inspireer mij! Ik doe geen knotjes omdat dat te strak lijkt het moet lief een feestelijk lijken. Ik dacht zelf vlechten, maar er zijn zoveel manieren! Ik pik het leukste idee eruit en laat jullie het resultaat van de dag krijgen jullie natuurlijk te zien. Ps ik heb bij de action 5 oranje bloemen gekocht met clipjes om in het haar te kunnen spelden. Ik weet nog niet precies hoeveel ik ga gebruiken, hangt af van het model haar!

Groet,
Hinke

tessacheyenne

Re: Wat voor "kapsel" word het? Wie heeft het beste idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:33

Oranje glitterspray in de manen en staart spuiten? Te koop bij Kruidvat voor 99 cent.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:34

Wacht ik lees net dat de manen wat kort zijn.
Dan zou ik ze gewoon los doen en de bloemen ertussen steken en dan de staart invlechten met een oranje lint ertussen.

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 23:59

Hallo Tirga,
Los staan haar manen alle kanten op dus wil ik er wel iets mee doen. Ze zijn idd wat kort maar heb net nog even gekeken en 12 tot 15 cm dus je kan er wel wat mee!

@ tessaacheyenne: supergoed idee, heb nog glitterspay op zolder ga ik zeker gebruiken!

Natas0801

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 00:01

Ik heb een keer bij een pony een matje gemaakt en op 1 zo'n 'verdieping' in het matje bloemetjes gedaan! Dat vond ik er toen heel leuk uitzien (ook al had die pony helemaal niet zulke lange manen).

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 00:05

Hallo Natas,

Een super goed idee! Ik denk zelfs dat 2 verdiepingen wel kan! Ga morgen wat pruten om te kijken wat leuk is! Dit zeker proberen!

Nog meer ideeen?

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 00:34

Een hengstenvlecht met daarin op een aantal plaatsen die bloemetjes... En de staart los laten hangen en op een aantal plaatsen hele kleine bloemetjes....

Doe je ook iets met het dekje en/of bandages? Daar kun je misschien ook iets met bloemetjes of glitters mee doen?

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 00:37

Hallo,

Omdat het voor een goed doel is wou ik niet veel geld uitgeven dus heb ik zelf een dekje genaait (jaja het is zelfs wat geworden) Die kunnen jullie zien als ik de foto's van die dag laat zien!

Groet,
Hinke

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:06

allemaal vlechtjes maken met touw, en dan vlechtje 1 boven door vlechtje 3 rijgen , vlechtje 2 door vlechtje 4 enz. heel leuk, stond in het invlecht boek. gekocht bij epplejack

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 20:10

Hallo Sitasgatje,

Ik snap er eerlijkgezegd niks van... heb je een filmpje of foto? Of een andere omschrijving/stappenplan?

dietmdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:12

Een hengsten vlecht met bloemetjes oid is inderdaad leuk, en dan nog wat glitters :)

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:27

oke typ nu het boek gwn over or.
nodig, pektouw, en invlecht naald.
stap 1 maak allemaal gelijke vlechtjes met draad, laat draad over onder aan het vlechtje.
stap 2 pak het eerste vlechtje en steek deze boven door het 3de vlechtje , zodat het vlechtje strak tegen de hals ligt.
stap 3 knoop het draadje vast en knip het af.
doe dit steeds opnieuw, dus 2 naar 4. 3 naar 5, enz enz. ik kan geen foto liggen , en kan ook geen foto maken. heb het boek hier naast me .. een betere uitleg heb ik niet.
sorry!

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 23:12

Heej sitasgatje,

Ik denk dat ik het nu snap! Of iig een idee in mijn hoofd heb wat erg leuk lijkt! Ik ga morgen lekker tutten en kijken wat het leukst is! Dankjewel!

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:41

en? Wat is het geworden ?:)