Kosten per maand met alles er op en eraan.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fry

Kosten per maand met alles er op en eraan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 21:01

Hoi!

Het zit er misschien aan te komen dat ik een paardje mag. Nadat ik dit heb bewezen natuurlijk. Maar nu vroeg ik en mijn ouders ons af wat nou ongeveer de kosten per maand zullen zijn. Wat hadden jullie in het 1e jaar betaald en wat daarna?
Bij ons kost volpension €300,- per maand voor een paard maar met extra dingen enz. erbij wat word de prijs dan?
En even een schatpuntje het paard zal rond de 3/4/5 duizend liggen dus als jullie misschien willen rekenen voor mij??? Omdat jullie meer ervaring hebben dan een leek zoals ik *D

Alvast bedankt!!!

Mi_Amore

Re: Kosten per maand met alles er op en eraan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:03

Of je nu een duur of goedkoop paard hebt, dat maakt niks uit in onderhoud ;)

Hou rekening met dierenartskosten (eventuele), hoefsmid, lessen eventueel?
Materiaal etc...

Maar hier zijn echt al oneindig veel topics over :j

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:04

Nou zeg, even de zoekfunctie gebruiken.

Dav

Zoekfunctie even gebruiken miss? Zijn al tig topics over.

Vol pension is 300,- extra dingen kosten meer typ je.
Wat zijn dan de extra dingen?
Kan je beter bij de stal vragen dan hier.

Mayflower_

Gebruik de zoekfunctie en je komt ontelbaar topics tegen over dit onderwerp. :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 21:06

chipieke schreef:
Of je nu een duur of goedkoop paard hebt, dat maakt niks uit in onderhoud ;)

Hou rekening met dierenartskosten (eventuele), hoefsmid, lessen eventueel?
Materiaal etc...

Maar hier zijn echt al oneindig veel topics over :j

Das waar heb er ook veel doorgelezen maar de meesten vragen andere dingen dan ik :)
En dat met die DA hoefsmid, lessen materiaal die wil ik juist zegmaar over het 1e jaar verdeeld dus weer ff een voorbeeld er 1200 voor de DA uitgaat is dat dus 100 per maand erbij zo bedoel ik het :) en dan met alles.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:07

Nou kun je zelf een beetje rekenen? Trouwens de kostenpost 'Dierenarts' is niet te voorspellen.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 21:08

Thirty schreef:
Nou kun je zelf een beetje rekenen? Trouwens de kostenpost 'Dierenarts' is niet te voorspellen.

Ik weet niet wat er uitgaat kwa materiaal enz. Ik kan het wel doodleuk opzoeken maar dan weet ik niet wanneer iets aan vervanging toe is etc. jullie weten dat beter dan ik lijkt mij. Het was van de DA maar even een voorbeeld wat je wel al kan voorspellen de entingen dat soort dingen :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:09

Dan moet je beter zoeken. Iedereen houdt zijn paard anders en per regio lopen de kosten enorm uiteen, kwa les, kwa stalling, kwa dierenarts.
Het enige wat je kan doen is de zoekfunctie gebruiken en kijken op wiki. Daar staat ook een lijst.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 21:10

Oke ;) Ik vraag even om een slotje

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:10

Optisana schreef:
Ik weet niet wat er uitgaat kwa materiaal enz. Ik kan het wel doodleuk opzoeken maar dan weet ik niet wanneer iets aan vervanging toe is etc. jullie weten dat beter dan ik lijkt mij. Het was van de DA maar even een voorbeeld wat je wel al kan voorspellen de entingen dat soort dingen :)

Dat is maar net wat je ervoor uitgeeft ;)
Ben je tevreden met een halster van de Welkoop of wil jij een lederen halster van 80 euro? Schrik je al van 1 slijtplek of hangt jouw dekje met slechts nog draadjes vast.

Zulk soort kosten zijn echt niet te berekenen :n

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 21:11

IndianLady schreef:
Optisana schreef:

Dat is maar net wat je ervoor uitgeeft ;)
Ben je tevreden met een halster van de Welkoop of wil jij een lederen halster van 80 euro? Schrik je al van 1 slijtplek of hangt jouw dekje met slechts nog draadjes vast.

Zulk soort kosten zijn echt niet te berekenen :n

nee joh van mij hoeft het niet allemaal zo duur en ik ben echt niet pietje precies ofzo ik gebruik kleding ook tot het bijna uitelkaar valt *D :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:15

Kwa halsters ben ik een zeur, wil zo 1 misschien 2 keer per jaar toch weer eens iets nieuws (en vervolgens liggen er 2 aardig nieuwe halsters ongebruikt thuis)
Verder rijd ik al 7 jaar met hetzelfde hoofdstel van 20 euro van het tentenkamp van de Hyporama. BF zadel met 2 pads met inlages, al 6 jaar. Borstels al 7 en 6 jaar in gebruik.
Wilde laatst eens een ander kleurtje dus 2 nieuwe borstels gekocht. Maar nog steeds niet in gebruik.

En zo kan ik wel even doorgaan. Sommige mensen kopen elke maand een nieuw halster/ dekje/ enz. Anderen niet

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:19

Ik zat voor een paard op een volpensionstalling in jouw prijsklasse op gemiddeld 500 Euro pm ongeveer. Kwamen er lessen en wedstrijdkosten en evt. nieuwe grote uitgaven bij (denk aan dekens oid, maar ook bijv.fysiotherapie, dure tandartsbehandeling, zadel aanpassen,..) dan kon dat al snel naar de 800 Euro gaan.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:20

ik ben 300pm kwijt in de winter (is incl stapmolen ) vol pension
zomer 270,- per maand vol pension

hoefsmid om de 8 weken 75,- ( voor beslag)
wormenkuur om de 3/6 maanden meende ik kosten verschilt maar meestal is het 20,-
lessen 25,- per uur ( ik leste 2x per week dus : 200,- per maand )

net een nieuw paard gekocht en meteen een wond aan zijn been kosten DA 300,- ( terwijl ik met met vorige pony nog geen 50,- aan DA kosten heb gehad ;)
tandarts met spoed omdat zijn gebit was verwaarloost 75,- in aug moet ie weer

tja de overige spullen zoals tuig je kan het zo duur maken als je zelf wilt ;) met me pony kocht ik echt te veel haha veel setjes en onzin dingen nu met me nieuwe paard koop ik alleen iets als het echt nodig is -

kan je wel vertellen dat niet iedere maand het zelfde is ... zoals urielle al zei -- soms komen er ineens onvoorziene kosten bij zoals zadel die niet goed ligt - DA - tandarts - misschien wedstrijden - spullen die kapot gaan en die meteen vervangen moeten worden ;)

paard onderhouden is duur haha

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:33

Nounou niet zo teutenbellen hoor, de basis kosten voor het houden van een paard zijn best te berekenen, alleen de onvoorziene uitgaven niet. Verder kun je het zo gek maken als je wilt. De stalling ed voor mijn paard zijn:
Stalgeld incl hooi en stro € 110,- x 12 = €1320,-
Voer: 2 zakken p/m € 8,25 x 8,25 = 198,-
Hoefsmid per 2 mnd € 35 6 x 35,- = € 210,-
Ontworming € 125,- per jaar = 125,-
Enting 27,85 per jaar = 27.85
Tandarts 2x per jaar € 50,- = 100,-
Totaal per jaar: € 1980.85

€ 165.07 per maand.

Ik hoop dat je hieraan een richtlijn hebt

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:44

Ik betaal 275,- per maand incl alles en ik ben niets extra kwijt tenzij ik graag iets moois of handigs erbij wil. Zoals van de week knoflookgranulaat en een gaatjestang ^^

Eens per jaar de tandarts en inentingen in 1x ala 80euro.

Andere dierenartskosten zijn nooit te voorspellen. Hoefsmid is maar net wat je er zelf van maakt.
Die van mij is maar twee keer bekapt in de 4jaar dat ik haar heb, het is telkens niet nodig. Lekker voordelig dus.

Ohja en afdingen is in deze crisistijd zwaar makkelijk :')

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 22:00

Mmm dankjewel allemaal heb nu wel een ongeveer geschatte kosten het zal inderdaad rond de 400 a 500 p.m liggen. Bedankt voor jullie reactie's!!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:02

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 22:08

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 23:21

Omdat hierover al veel topics zijn geopend gaat dit topic op slot.