Wie kan mij helpen? Met paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MusicIsLife

Wie kan mij helpen? Met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 23:22

Her is een lang verhaal maar ik wil dus weten wat ik ong aan voer moet betalen per maand voor een b pony als ik hem sochtend en savonds voer? En wat de hoefsmid kost ong voor het bekappen, en het ontwormen, en wat is nog meer belankrijk?
Alvast bedankt!:)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:25

Hangt er vanaf of de pony op gras staat, of dat hij volledig van hooi/kuil afhankelijk is.
En of je brokken of iets anders wilt bijvoeren of niet.
Hoefsmid hangt er vanaf of de pony ijzers onder heeft of niet.
Ontwormen hangt er vanaf of je dat als groep inkoopt of niet.

Dus jouw informatie is niet zo duidelijk om een antwoord te geven.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 21-04-12 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MusicIsLife

Re: Wie kan mij helpen? Met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 23:27

Hij kan op gras wil bijs voeren niet te teveel, hij heb geeen ijzers dus hoefd aaleen bekapt te worden

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 23:27

*biks

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 09:34

Weet ik iemand wat dat ong kan kosten per maand en welke kosten krijg je verder nog

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:42

Zon lang verhaal is dat niet :+ En ik vind je vraagstelling een beetje onduidelijk.
Als je wilt weten hoeveel je aan voer kwijt bent, moet je eerst weten hoe je hem wilt gaan houden en wat je qua inspanning met hem wilt gaan doen, wat hij nodig heeft en dan pas naar voer gaan kijken.

De hoefsmid komt hier om de 8 weken en kost ongeveer 30 euro per pony, alleen bekappen. maar hoevaak je paard bekapt moet worden is per paarrd verschillend.
Een wormkuur, wij ontwormen normaal gewoon elk kwartaal en ontwormen nog tegen spoelworm. een wormspuit kost tussen de 10 en 20 euro.

verder wat je kwijt bent per maand. Je kunt het zo gek maken als je zelf wil. Wil je hem op een luxe stal zetten reken dan maar op prijzen tot 400 euro (afhankelijk van je regio)
Wil je hem op een landje bij een boer kan dat ook voor 50-150 euro.

voor het geval de DA moet komen moet je gewoon een dikke spaarpot hebben, zorg dat daar altijd 1000-2000 in zit. (en veel mensen zullen je nog meer aanraden)

Met andere woorden, je kunt met 200 pmnd klaar zijn, maar ook met 500 pmd. er is geen kant en klaar antwoord op je vraag.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 09:50

Oke bedankt hierdan even meer info,
Hij krijgt waar hij nu staat soxhtends en savonds hooi en een half schepje bix
Ivm met dat ik zelf te groot voor hem ben wil ik voor karretje vrijheidsdresuur dat soort dingen en
Kijken of er iemand is die het leuk vind om hem te rijden en niet te groot is
Waar hij nu taat word hij ook om de 8 weken bekapt
Ik ga hem waarschijnlijk bij een boer stallen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:52

Maar zou je dan niet beter zelf eerst gaan uitzoeken wat alles kost ;) Zoals ik al zei, wij kunnen vanaf hier niet beoordelen hoeveel jij (of je ouders in dit geval) Per maand kwijt gaan zijn.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 09:54

Ben nu heel druk bezig met de bedragen te rekenen :p

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:56

Haha ok. Nou succes! En als het niet door kan gaan is leasen altijd nog een leuke optie ;)

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:59

Krijg je tegenwoordig op school geen Nederlands meer

De prijzen die Elma noemt kloppen wel met mijn ervaringen

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 10:00

Naja ikzal je het verhaal dan mar even kort uitleggen:p want leasen is dus geen optie help op een stal waar een b pony staat waar ik elemaal gek op ben mensen daar zeggen ook dat ik zo goed met m overwegkan en dat vind ik zo leuk ben helemaal dol opdat beest nou had ik kunnen regelen dat hij daar mocht blijven ivm met dat ze hem al weg wilde doen nu kreeg ikte horen dat hij als nog weggaaat naar eeen handelaar:(

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 10:02

Paulus26 wat bedoel je

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 10:03

Maar ik zit te denken aan evtuele overname maar heb me ouder wel aant twijfelen gebracht dus wie weet maar ik wil wel een goed plan hebben en heel veeel info paarden verzorgen is toh anders dan eigen paard hebben

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:04

Begrijpelijk dat je hem hartstikke graag wilt hebben maar weeg de nadelen goed af tegen de voordelen. k zeg dit niet om je af te branden maar, je kunt hem niet meer berijden zeg je, wat ga je dan met hem doen en hoe lang ga je dit leuk vinden? Als je all excl. bij een boer gaat staan betekent het wss dat je zelf moet voeren & water geven. Je moet er dus minimaal 2 maal daags heen, heb je daar tijd voor?
Ik denk dat dit niet iets is om met ons te bespreken maar met je ouders. Je kan nog niet werken en alles zal dus op hun neerkomen.
handel is niet slecht perse. Als het een gezonde jonge pony is komt hij heus goed terecht.

Paulus26 bedoelt dat je een beetje onduidelijk typt, veel spelfouten en geen goeie kommas, punten en hoofdletters. dat leest niet zo fijn en maakt je verhaal onduidelijk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:05

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:07

En dan nog niet geheel onbelangerijk, een pony heeft vriendjes nodig. Je kunt hem niet alleen ergens neerzetten.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 10:10

Nu staat hij 5 km verderop en kom ik er 3a4 dagen per week dan als hij met mij meegaat komt hij binnen 1 km van mij vandaan te staan dus tijd zal ik wel voorhem hebben, ikben geen rijIJzer dus alles eromheen vind ik net zo leuk dus dat komt ook wel goed, ik ben 15 dus kan al wel wat werken en ben zeker bereid het paard in ieder geval zelf te kopen met mijn werk zal ik de hoefsmid ook zelf kunnenbetalen en misch ook wormenkuur en dan me ouders de stalling

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 10:11

Hij komt met 9 andere pony van zijn lengte :)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:13

In je profiel staat dat je 12 bent, vandaar mijn antwoorden. Maar goed, Verstandig dat je met een goed plan wilt komen, in de link die is gegeven kun je veel vinden :) Succes!

edit; volgens mij ben ik nog niet helemaal lekker wakker en haal ik 2 mensen door elkaar. Er staat idd dat je 15 bent :+ Sorry.

Powerhouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:15

dus als ik een van je laatste berichtje goed begrijp: je bent van plan die pony te kopen voordat hij naar de handel gaat? heb je dit wel goed met je ouders besproken? Niet alleen de kosten krijg je erbij, maar ook verantwoordelijkheid. Als je hem/haar bij de boer gaat stallen moet je ook kijken of jij alleen voert/naar buiten zet/box verschoont, of dat de boer dit ook doet. Als jij dit alleen gaat doen moet je rekening houden dat je elke dag heen en weer moet, en niet zomaar een dagje over kan slaan.

Bij de kosten zou ik ook gaan kijken naar
- de bodembedekking van de stal: deze prijzen zijn de laatste tijd erg omhoog gegaan.
- vervanging van materialen die kapot zijn gegaan: halster, touw, dekens enz.
- (misschien heb jij hier niet mee te maken maar water en elektrischiteit.)
- evt. lessen die je gaat volgen.

misschien is een verzorgpony een optie? is meestal ook een stuk goedkoper en vaak even leuk!

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:17

luckyencurl schreef:
Paulus26 wat bedoel je

laaat mar, Zoms Sein Diingen fergeevsz

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:36

paulus26 schreef:
luckyencurl schreef:
Paulus26 wat bedoel je

laaat mar, Zoms Sein Diingen fergeevsz

doe is normaal zeg !!!
kun je wel tegen een kind
(vraag me af wie hier het kind is )
er zijn ook nog mensen met dyslectie

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 10:49

Sorry voor mijn typfouten maar ik ben hier heel druk bezig met het berekenen en een goed plan maken, bij de stallingskosten zit voer bodembedekking water enz bij in, ik ben naar die andere stal ook altijd door weer en wind gekomendus dat zal niet veranderen:p heb ookal veel spullen omdat ikvoor die paardjes altijd veel heb gekocht

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:54

En vergeet niet de DA kosten! Mocht er wat mis zijn met je pony, kan dit heeel veeel geld gaan kosten!