Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
__SavannaH__ schreef:als er genoeg ruwvoer gegeven wordt, lijkt het me een ideale stalling. mits de paarden in goede kuddes verdeelt worden. en het te doen is op de wei.
juval schreef:mijn paard staat ook zo.
zomer en winter overdag op de weide, en snachts op stal.
ze worden op stal gevoerd, dus niet extra op de wei.
tijden zijn ongeveer van 10 tot 16.00.
de paarden doen het er allemaal goed op..
ik vind het wel een voordeel dat ze altijd op dezelfde weides staan.. er staat weinig gras op, maar er komt geen grote overgang van zomer naar winterweide en andersom, dus vrijwel geen koliekgevallen door de overgang naar ander/nieuw gras.
__SavannaH__ schreef:ja haha ik betaal 220 euro per paard .. en dan moet ik alles zelf doen ( dus buitenzetten, ruwvoer klaarzetten, krachtvoer klaar zetten, en voeren dmv een voerschema met stalgenoten ) en het enige wat erbij zit is: 2x kleine baal hooi p.w. , 3x klein baaltje stro p.w. en we hebben een buitenbak ( niet altijd te rijden ) , een "paddock" die niet goed bijgehouden wordt. maar 's zomers dan wel 24/7 weidegang ( dit voor 190 euro per maand, zonder iets )
en krachtvoer etc moeten we zelf kopen
troi schreef:Ik vraag me wel af of in de praktijk er ook sprake is van echt weidegang in de winter. Ik zie namelijk niet vaak dat paarden ook als het doornat is of bevroren op de wei mogen (ivm vertrappen van het gras) en dat is in de winter toch vaak een maand of2/3 zo.
spav schreef:__SavannaH__ schreef:ja haha ik betaal 220 euro per paard .. en dan moet ik alles zelf doen ( dus buitenzetten, ruwvoer klaarzetten, krachtvoer klaar zetten, en voeren dmv een voerschema met stalgenoten ) en het enige wat erbij zit is: 2x kleine baal hooi p.w. , 3x klein baaltje stro p.w. en we hebben een buitenbak ( niet altijd te rijden ) , een "paddock" die niet goed bijgehouden wordt. maar 's zomers dan wel 24/7 weidegang ( dit voor 190 euro per maand, zonder iets )
en krachtvoer etc moeten we zelf kopen
Oh ok, dan mag ik dus niet klagen denk ik
En staan de paarden bij jullie ook in de winter op dezelfde weides?