lepeldrinkbakken lopen over

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cha_mira

lepeldrinkbakken lopen over

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 15:28

Ik heb sinds een tijdje het probleem dat mijn lepeldrinkbakken zie link hier onder, die gewoon beginnen overlopen.
Het is zowel al voorgekomen als de paarden op stal staan en als de paarden al een paar dagen niet meer op stal hebben gestaan.
Nu staan er wel grote tonnen onder,om te voorkomen dat ik weer mijn stallen helemaal mag leegmaken, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling ;)
http://cdn.agradi.nl/catalog/product/ca ... 540116.jpg

Ik dacht eerst dat het aan de paarden lag en dat er hooi enzo onder zat maar ik maak wekelijks ze eens proper en er zat geen prop hooi onder de lepel ofzo.

De pomp is ook nog steeds dezelfde als 5jaar geleden.

Weet iemand waar het aan kan liggen? Of wat ik eens moet controleren? Of is het normaal dat na 5jaar deze drinkbakken het beginnen te "begeven"?

Alle tips zijn welkom! :)

Maureen95

Re: lepeldrinkbakken lopen over

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:30

op mijn stage bedrijf leipen de drinkbakken vaak vast. dan blijft die lepel haken en dan gaan ze overstromen. wij hebben er toen een elastiekje aan gemaakt dat de paarden iets harder moeten drukken maar dat de lepel dan gelijk weer losschiet.

het kan ook zijn dat er teveel druk op de leiding staat of dat er een lek in zzit

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:39

Waarschijnlijk is het rubberen afsluitringetje in het ventiel onder de lepel versleten.
Ventiel er uit draaien, nieuw ringetje er in, en klaar. Ringetjes zijn los te krijgen bij sanitairhandels en loodgieters (en ook bij Agradi, maar de plaatselijke loodgieter is sneller).

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 15:43

Oh bedankt Ibbel! Ga dat vandaag eens controleren! Paarden gaan terug op de weide dus ze gaan ze toch een paar dagen niet gebruiken!

Maureen hoe bevestigde jullie dat rekkertje dan? Over de druk twijfel ik want het is al 5jaar dezelfde druk die erop zit, op lekken heb ik al gecontroleerd en die waren er niet...

Ik ken er duidelijk niet veel van :o

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:43

ja ik heb dat er niet op gedaan maar ik wil het wel voor je vragen?