Schuiltent voor paarden, iemand die daar iets vanaf weet??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

leoenpat

Schuiltent voor paarden, iemand die daar iets vanaf weet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 14:06

Ik heb gehoord dat het bestaat , schuiltenten, wie kent het weet er iets over te vertellen. Werkt het of lopen ze het zo omver. Is het erg duur? Ik denk erover om zoiets aan te schaffen, weet iemnad waar ik meer info hierover kan vinden???

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:58

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:03

Zo duur zijn ze toch niet Loulou? Euro of 400?

Ik heb er positieve dingen over gehoord, alleen werd t mij niet aangeraden er een te plaatsen zo midden in de polder ivm flinke windvlagen. Als je hem een eentje uit de wind kan zetten schijnt er een heel fijn ding te zijn. Alleen kan hij niet zo goed tegen schurende paarden, dus in sommige gevallen moet je er een draadje om zetten.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:18

leoenpat

Re: Schuiltent voor paarden, iemand die daar iets vanaf weet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 17:29

wow, wat gaaf...!! Maar jemig wat is dat duur zeg!! dat zou toch goedkoper moeten kunnen, zelf een soort wind/regen scherm fabriceren.. Geen idee nog hoe, wie heeft zoiets zelf gemaakt, mag dus afwijkend zijn van wat er op die site te zien is . Dat is natuurlijk harstikke mooi maar wel heel kostbaar.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:04

loulou schreef:
ik zie hier prijzen van 1500 euro voorbij komen, of lees ik die prijslijst nu zo verkeerd?
http://www.tackroom.nl/schuilstallen/prijzenpanel.html

Volgens mij zijn die paneel stallen idd zo duur maar die boogstallen niet! (Als ik het me goed herinner haha)
Zie dit topic voor meer informatie:
[VSW] Ervaringen met Tackroom schuilstal boogmodel ?

Die paneelstallen vind ik wel erg aan de prijs... Mijn zeecontainer (6 meter lang inclusief staldeur) kostte 800 en dat is een stuk steviger + heeft altijd een vaste restwaarde (oudijzer prijs van ca 650 euro).
Lastige met zeecontainers is alleen dat het per gemeente verschilt of het toegestaan is of niet.

wigke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:16

hey,

die schuilstallen werken wel super hoor ook bij hoge windvlagen

mijn vriend heeft er een aantal jaar terug 1 aangeschaft voor de pony's (boogmodel) hier houd maar weinig het, denk aan paviljoens, parasols etc ivm de hoge wind. maar dfie tent beweegt niet eens in de wind. en hij is super goed in trek hoor hier bij de shetten wij gebruiken hem voor de 2 merries met veulens en de veulens liggen er al in als de eerste druppels regen vallen :P

wij hebben voor 2 jaar terug met het noodweer een woonwagen tegen moeten houden, die zou op zijn kant gaan ivm de wind. en de tent die stond er in de buurt en die bewoog niet eens.

hij staat zeer goed vast in de grond je krijgt een frame voor de grond en hier zitten 6 schroefpinnen in en een stuk of 10 pinnen die je in de grond moet slaan.

dus goed vast staan doet hij wel :P

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:22

Focussed schreef:
Zo duur zijn ze toch niet Loulou? Euro of 400?

Ik heb er positieve dingen over gehoord, alleen werd t mij niet aangeraden er een te plaatsen zo midden in de polder ivm flinke windvlagen. Als je hem een eentje uit de wind kan zetten schijnt er een heel fijn ding te zijn. Alleen kan hij niet zo goed tegen schurende paarden, dus in sommige gevallen moet je er een draadje om zetten.

De boogstallen zijn bij tackroom uit het assortiment.
Als je de 4-kante stallen wil kan je beter in duitsland rondkijken ivm prijzen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:23

Ze lijken mij wel handig :j Helaas mag ik er geen plaatsen, er zit geen bouwblok op het weiland anders leek het me een mooi alternatief voor een schuilstal.

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 18:39

Misschien een domme vraag maar wat is een bouwblok>? Ik denk dat het zomaar zou kunnen dat het in Duitsland goedkoper is. En zo te horen is er geen orkaan die het ding omver krijg:Als ik het zo lees best een stevige constructie. Zeker met dit weer, en het regent in Nederland nogal eens, een prettig idee als mijn merries kunnen schuilen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:40

Bouwblok is een x-aantal m2 waar je "vrij" op mag bouwen, als ik het niet verkeerd zeg.

Hier staat altijd het huis op en dan heb je dus nog een aantal meter over (of niet :+ ) waar je "vrij" op mag bouwen. "Vrij" wil zeggen dat je gemakkelijker vergunning krijgt of voor sommige dingen geen vergunning nodig hebt.
Mijn zeecontainer staat bijv. op het bouwblok en mag er daarom zonder vergunning staan.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:45

Nou....hier issie wel omgewaaid, staat nu vast aan houten paaltjes, wat eigenlijk dan weer niet mag. In dl. Gekocht iets goedkoper, maar niet heel veel.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:13

Waarom zoiets aanschaffen, als je al iets met mooi hout in elkaar kan timmeren en die is veel stabieler en sterker als die losse "tentjes".

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:20

Omdat je dus lang niet overal een afdak neer mag zetten, is namelijk een 'bouwwerk'.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:36

Een tent mag ook lang niet altijd, het gaat om de bestemming die je hem geeft. Als je de tent als paardenschuilstal gebruikt heeft hij een permanente bestemming.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:54

Volgens mij mag het wel, als hij maar mobiel is. Als ze vervelend willen zijn kunnen ze je verplichten hem eens in de zoveel tijd 50m. Te verplaatsen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:57

Ik ken wel een verhaal van iemand die een zeecontainer had buiten het bouwblok en in zijn gemeente moest hij een vergunning aanvragen ténzij de container iedere dag verplaatst werd (dan viel het niet onder permanente be"bouwing").

Hij verzette hem iedere dag een aantal meter (heen en weer) met de trekker en maakte hier foto's van ter bewijs. Hoe het is afgelopen en of hij er nog staat weet ik niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:06

Ik heb al jaren zo'n tent in de paddock staan. Gekocht als kraamstal en later als schuilstal.
Het ding bewijst nog steeds goede diensten.
Niet goedkoop, maar via Duitsland wel een stuk voordeliger als hier.
Verder is het wel zo makkelijk om af te breken mocht er eens iemand van de Gemeente vervelend gaan doen.
Makkelijker als een houten bouwwerk iig :D

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 20:46

Ja..maar ikzag al op de site dat het echt giga duur is. Ga nu even googlen of het in duitsland veel goedkoper is, want ik heb er echt niet 1400 euro voor over.. Voordeel van een tent is dat je em af kunt breken en dan kan ik em voor de winter neerzetten in de paddock Maar uiteraard zijn tips hoe eenvoudig een windscherm te maken ook welkom.
@Fucussed: Bedankt voor de uitleg over wat een bouwblok is..het kwartje is gevallen nu:)

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 20:51

Ik heb gezocht naar Schutz mobiler Stall für Pferde , maar dat lijkt niet echt veel hits te geven.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:54

Ik zal zoeken naar de duitse site waar ik hem gekocht heb, maar was niet zo heel veel goedkoper.

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 20:58

Oh..dan hoef je niet te zoeken hoor, pff als het toch haast niks scheelt. Ik ga wel iets met damwanden in elkaar flanzen en een paar balken.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:52

wel stevig maken he? want als dat omwaait terwijl ze schuilen?

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 07:54

Ja tuurlijk..!!! Ik heb eens zitten denken he. Wat als je nu eens 4 stevige palen in de grond zet, ze verankerd in een stukje beton in de grond en dan koop je tentzeil en dat bevestig je aan de zij en bovenkant dmv een niet apparaat, zo;'n professioneel ding. Heeft iemand wel eens zoiets gemaakt? Ik lag in bed te denken en kwam ineens op dit idee. Het tentzeil moet wel heel goed vastgemaakt worden uiteraard, heel strak zeg maar. Kan me niet herinneren dit ooit gezien te hebben, maar kan het werken vraag ik me af. Misschien moet ik er wel patent op aanvragen:))))

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 08:37

nieten word lastig, spijkeren ook trouwens, je krijgt dan een zeer groot risico op inscheuren van het zeil op de nieten , dan zou je eerder aan een soort opspan idee moeten gaan denken zoals bij vrachtwagens metalen ringen langs de randen van het zeil waar rubbers doorheen getrokken worden en je het zeil aan haken vastzet
met verankeren in beton krijgt iets al snel een permanenter karakter, eerder zou je dan nog naar hele flinke grondpennen/ankers kunnen denken die je de grond in mept

dancovershop.com = engels bedrijf , die hebben ook allerlei tenten