Weekend-diensten, hoe gaat het bij jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Weekend-diensten, hoe gaat het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 09:35

Hoi!

Hoe is het bij jullie op stal geregeld, ieder weekend?
Zet de stalbaas de paarden buiten, of moet je dit zelf doen/regelen? (en hoe regel je dat?)

En hoe gaat het bij jullie op feestdagen?

Ik neem aan dat er stalbazen zijn, die geen dag vrij zijn van het bedrijf.
Maar ik weet ook dat er stalbazen zijn, die 5 dagen in de week werken, en twee dagen voor zich zelf heeft.
Vandaar de vraag.

Ieder bedrijf is anders, vandaar mijn nieuwschierigheid!

Doubtless

Re: Weekend-diensten, hoe gaat het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:40

Onze stalbaas heeft nooit vrij. Op vrijdag wordt een deel van de stallen uitgemest, op zaterdag het andere deel. De paarden worden iedere dag van de week buiten gezet & binnen gehaald. Hij gaat 1 keer per jaar een nachtje met zijn vrouw op vakantie, maar is dan op dag 2 weer blij als hij naar huis kan :)) Als hij er niet is staan er 60 mensen klaar om zijn werk over te nemen, zijn 2 vrije dagen per jaar gunnen we hem allemaal ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:52

Bij ons worden altijd, 7 dagen per week, de paarden binnen en buiten gezet.
Ook met feestdagen.
Net als mesten, wordt ook 7 dagen in de week gedaan.
Maar het gaat om 9 paarden, is niet zo'n grote stal.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:04

ED --> VSW

RoxxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:08

Bij ons doen de stalhouders alles zelf, 7 dagen per week, ook op zon- en feestdagen. Als ze eens op vakantie zouden willen zouden wij als pensionklanten het met alle liefde van ze overnemen, maar tot nu toe is dat nog niet voorgekomen.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:07

5dagen in de week worden ze buiten gezet. weekend zelf doen.. ondanks feestdag MA tot en met Vrijdag worden ze buitengezet, ongeacht feestdag of niet.
En in het weekend is indiviudeel, dus vrijwel alleen je eigen paard :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:08

Onze staleigenaar werkt 7 dagen per week (daar betaal ik ook naar). Haar stal wordt iedere dag uitgemest, ze gaat iedere dag naar buiten en weer naar binnen en ze krijgt te eten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:12

Doubtless schreef:
Onze stalbaas heeft nooit vrij. Op vrijdag wordt een deel van de stallen uitgemest, op zaterdag het andere deel. De paarden worden iedere dag van de week buiten gezet & binnen gehaald. Hij gaat 1 keer per jaar een nachtje met zijn vrouw op vakantie, maar is dan op dag 2 weer blij als hij naar huis kan :)) Als hij er niet is staan er 60 mensen klaar om zijn werk over te nemen, zijn 2 vrije dagen per jaar gunnen we hem allemaal ;)

Het is onze stalbaas ten strengste VERBODEN (!!) om de eerste zondag van de maand op stal te komen }:)
Dan doen wij het werk bij toerbeurt.

Onze stalbaas gaat overigens wel gewoon op vakantie; meldt dat netjes op tijd en we regelen met elkaar dat het werk gedaan wordt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:14

Als mijn stalhouder op vakantie gaat dan komt er (vaak) een pensionklant in zijn huis slapen om het werk te doen en toezicht houden, of zijn zoon doet het.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:15

wij staan op stal waar we onderling zelf voeren (met 4 paarden)
incl. de zon en feestdagen doen we allen in goed overleg :j

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:16

Bij ons word alles 7 dagen per week naar buiten gegooit. Ook alle stallen worden gemest. Ook op zon en feestdagen.

Als ik vrij ben mest ik nog wel eens de stallen uit. En als hij dan uit zijn werk komt is hij altijd erg blij :)

Verder gaan ze wel elk jaar op vakantie. Dan zit er familie van hun in het huis en wij als stal genootjes doen dan de boxen en de paarden binnen en buiten zetten + voeren.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:06

Bij ons worden ze 7 dagen per week buiten en binnen gezet, ook de stallen worden dagelijks gemest. Als hij een keer niet kan vraagt hij mij of een andere stalgenoot en anders zijn zoon.

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:41

Bij ons worden de paarden elke dag gevoerd en buiten gezet. De stal wordt van maandag tot zaterdag gemest, op zon en feestdagen moet je dat zelf doen. Van maandag tot vrijdag worden ze ook binnen gezet. In het weekend en op feestdagen moet je dat zelf doen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:05

Op mijn stal worden ze elke dag buiten gezet en binnen gehaald 7 dagen per week.
Elke dag opgestrooid mesten moet je zelf doen.
Met feestdagen strooien ze wel maar moet je wel zelf buiten zetten/ binnen halen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:11

Stalbaas is nooit op vakantie!

Echter buiten/binnen zetten is altijd onze eigen verantwoordelijkheid, niet de zijne.
(bijzondere redenen daargelaten, dan kan je het hem best een keer vragen)

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:45

Stalbaas is ook boer. En zijn koeien moeten iedere dag gewoon gemolken worden.
Dus 7 dagen per week worden de paarden binnen en buiten gezet. Voeren doe ik zelf.
Gaat hij op vakantie verzorgen de zonen de koeien. En dan regelen we binnen en buiten zetten met hun.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:44

Ik, als pensionstalhouder zet de paarden 's winters maandag tot vrijdag buiten (dus weekend en feestdagen niet) en 's zomers zet ik ze op het land en mogen de klanten ze zelf binnen halen in het weekend. Ik vind het zelf fijn om eens weg te kunnen of op wedstrijd te kunnen gaan zonder dat ik alle paarden buiten en binnen moet zetten.

Wel strooien wij altijd 's ochtends op, zetten onze eigen paarden + trainingspaarden buiten en binnen en voeren 4 keer per dag. Dus echt vrij kun je het ook niet noemen :)

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:22

Wij zetten alle paarden (die van onszelf en die van klanten) 7 dagen per week buiten en weer binnen, voeren 3x per dag en mesten iedere dag. Als wij eens een keertje tot 's avonds laat weg zijn neemt een van onze pensionklanten het binnen zetten en een ronde voeren van ons over. Als we met vakantie gaan komen mijn ouders bij ons in huis en nemen alles van ons over. Ben erg blij dat wij het zo kunnen regelen, het is toch wel fijn om er af en toe eens tussenuit te kunnen...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:01

Bij ons worden de paarden doordeweeks buiten- en binnengezet en op zaterdag buitengezet. En op zaterdagavond en zondag(en feestdagen) moet je ze zelf binnen- en buitenzetten. Ik regel dat samen met stalgenootje/weidemaatje van mijn paard. Zij zet ze dan bijv. 's morgens buiten op zondag en ik pak ze binnen. En kan iemand een keer niet dan ruilen we ofso. Is prima te doen op deze manier :). Voeren wordt door staleigenaar gedaan. Stal wordt 1x per week gemest en de rest van de week mag je zelf bijhouden

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:03

Toen ik nog bij iemand anders stond mocht ik nooit op zondag komen. Dan zorgde hij voor de paarden (stonden 24/7 buiten) want zondag was voor hem een kerkdag en familiedag dus verder geen klanten op het erf :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:22

vuurneon schreef:
Toen ik nog bij iemand anders stond mocht ik nooit op zondag komen. Dan zorgde hij voor de paarden (stonden 24/7 buiten) want zondag was voor hem een kerkdag en familiedag dus verder geen klanten op het erf :)

zou niks voor mij zijn, een stal waar ik 1 of meerdere dagen niet het erf op mag.
Ik zou ten alle tijden bij mijn paard willen mocht dat nodig zijn.
Daarbij is zondag voor mij bijv. een dag dat ik juist tijd heb om lekker te rijden over het algemeen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:27

Nou ja, ik koos voor mijn paard op dat moment; fijne plek waar hij 24/7 buiten stond en veilig. Dus dat ik die ene dag niet heen kon vond ik geen probleem; ging naar de middelbare school toen dus tijd genoeg haha (zaterdag had ik altijd intensief les met hem, dus zondag was sowieso rust voor het paard).

In geval van nood kon ik altijd heen natuurlijk, maar ik had er zeker begrip voor (was zelf ook christelijk opgevoed dus zondag was ook tijd voor de familie bij ons thuis)! Dat zijn ook dingen die je van te voren weet.

Tegenwoordig zou het voor mij ook niet praktisch zijn, zondag kan ik juist veel doen aangezien mijn vriend ook gewoon een 40 urige werkweek heeft. Zondag kunnen wij rustig samen heen :)
(maar heb tegenwoordig ook een eigen stal haha en ben dan juist blij dat ik een dag niet heen hoef :') )

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:36

ja in die situatie is het dan indd wel begrijpelijk als je er zelf geen moeite mee hebt. en je kunt het dan zo inplannen dat paardlief een rustdag heeft. daarbij kies je indd eerst voor je paard en dan moet je met sommige dingen een compromis maken. Maar wel fijn dat je een eigen stal hebt, lijkt me wel ooo zo prettig ja :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:40

Wel het nadeel dat je altijd zelf moet voeren :')
Dus ik moet mij wel echt aan het voerschema houden haha en dat is echt niet altijd even handig met feestdagen. (kan bijvoorbeeld niet met kerst naar mijn zus, ik zit met voeren dan want de rest heeft hetzelfde probleem haha ruilen is erg lastig dan)

Maar de vrijheid is wel erg fijn! Maar goed, bij vrijheid komen ook weer meer verplichtingen :P
(want alles moet immers wel geregeld worden)

Al vind ik dit wel echt fijn zo! Heb geen openingstijden haha, kan er 24/7 heen als het nodig is want ik heb immers gewoon een sleutel.