Sedert enkele maandjes hebben wij een weide gehuurd voor de termijn van 15 jaar... Aangezien dit een nette tijd is, en mijn 2 liefste schatten hier gebruik van mogen maken, speel ik met het idee om iets als paddock paradise van te maken... Weliswaar in de mate van het mogelijke.
Zijn er mensen die het zouden zien zitten om een ontwerpje te maken voor mijn weide? Ik ben niet zo creatief ingesteld, en persoonlijk ken ik niemand die een paddock paradise heeft, zelfs niet in de buurt. Hier in Belgie is dat nog niet zo gekend denk ik.
Het is een behoorlijk grote weide, ik schat 1ha 50 of net iets meer. De buitenomheining wordt gedaan met een ursusdraad onderaan, en een elektriciteitsdraad bovenaan.
Op de weide komen 2 paarden (misschien later een derde of veulentjes) en een 8tal schapen.
Hier het plattegrond:

Enkele opmerkingen:
* De roze stukken zijn bruggen over de dijk, ter hoogte van de bovenste brug wordt een dubbele poort geplaatst. De rest is makkelijk toegankelijk voor eventueel voederplaats of watervoorziening
* De watervoorziening gebeurt mbv containers / badkuipen
* De schapen kunnen overal
* Het hok staat dicht bij de poort zoals aangeduide op het plattegrond: een schuilhok van 4x3 en een box voor schapen van 3x3. Er wordt nog 2 meter vooraan het schuilhok overkoepeld en verhard.
* De meeste wind komt vanuit het zuidwesten, alsook hebben ze momenteel geen schaduwplek (behalve het hok) over de middag (Zuiderkant)
* Graag een kleine stallingsplaatsje voor een trailer / hooi.
* Het meest noordelijke stuk van het land is het natst.
* een zandpaddockje mag zeker, een waterput is wat minder mogelijk - we hebben al drassige stukken in het noordelijke deel-.
* Er mag een kleine rijpiste voorzien worden.
* De stal staat op een 5 tal meter van de weg.
* Wilgen kunnen eventueel aangeplant worden.
* Momenteel is alles met graszaad gezaaid en ligt de weide ongeveer vlak.
Je zou mij hier een groot plezier mee doen! Ik hoop het ook in de praktijk na te streven, en als het zo wordt als het ontwerp van iemand, wil ik je er zeker een waardevolle vermelding voor geven!