Mijn pony staat momenteel in een stal van 3,5 bij 3,5. Mijn pony is 1.46m. de stal daarnaast staat het paard van mijn vriendin en die is 1.61m die stal is 4 bij 3,5. Eerder waren dit 3 stallen. De stallen hebben aan de hele voorkant een laag muurtje en aan de hele zijkant ook. Nu wilt een andere vriendin van mij ook graag haar pony bij ons zetten en willen we er weer 3 stallen van maken. dus 3 stallen van 2,5 bij 3,5. De pony van mijn andere vriendin is 1.50m. Ze kunnen makkelijk draaien, omdat de voorkant en zijkant dus 'open' is. Ze staan trouwens alleen in de winter snachts op stal en in de zomer 24/7 buiten. Denken jullie dat dit zou kunnen?? Het zijn trouwens allemaa sportpaarden dus geen brede paarden.
ik denk dat het wel kan hoor, jullie paarden zijn niet de grootste dus lijkt mij geen probleem. Zolang ze maar normaal kunnen draaien en liggen en niet de hele dag op stal staan
de groote van een goede stal is simpel te meten. je paard moet er gerstrekt in kunnen liggen. meet je paard, doe er 1 of 1,5 m bij en klaar. zo simpel is het.
Volgens mij kan het ook wel. Jullie paarden zijn niet enorm groot, en als het alleen voor 's nachts is en dan nog alleen in de winter moet het wel kunnen. Het zijn natuurlijk geen ideale maten, maar dat is niet anders. Het kan in ieder geval geen kwaad.
2x schofthoogte in lengte en breedte van de stal. Je eigen pony en de pony die graag erbij wil hebben genoeg aan 2,5 x 3,5. Het paard van je vriendin gaat het denk ik wel erg krap krijgen.
Mijn ene paard heeft jaren in een stal van 2,75 x 3 gestaan. Stokmaat van 1.57m en dat ging prima. Ook de grotere paarden stonden daar in dat formaat. Ze stonden ook overdag buiten en alleen 's nachts binnen in de winter en 's zomers 24/7 op het gras. Alleen als ik zelf mocht kiezen, dan zou 3(,5)x4 toch idealer zijn.