Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Emma_s_girl schreef:@paardjes123
Verzekeren is een optie die het financiële leed verzacht, maar je paard terugbrengen is idd. niet mogelijk. De pijn en het verdriet die je daardoor hebt kun je niet verzekeren ;-(.
@_merel_
Mee eens. Heb je voorbeelden?
_merel_ schreef:Nee, ik heb alleen verschillende contracten gehad en bij de 1 stond t wel genoemd en de ander niet! Maar ik denk dat je vooral zelf verantwoordelijk ben!
Emma_s_girl schreef:Zou het risico op stal niet kleiner (moeten) zijn dan op de wei? Veel stalhouders hebben tegenwoordig honden op het erf, maar niet op de wei.
Emma_s_girl schreef:Om het door Marion71 genoemde voorbeeld te gebruiken: in mijn eigen huis/huurhuis kan ik zelf inbraakwerende voorzieningen treffen. Dat kan een stalhouder ook. Hij bepaalt tevens de mate van toezicht bij hem op stal en in welke staat de voorzieningen zich bevinden, hoe het weidemanagement is etc.
In hoeverre vinden jullie dat soort maatregelen belangrijk en/of kiezen jullie daar een stal op uit? Lijkt me iets om van tevoren over na te denken. In die zin is de input van een stalhouder natuurlijk even waardevol als die van een pensionklant.