Shampoo voor zwarte paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AranelJarig

Shampoo voor zwarte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 21:09

Ik heb al een beetje rondgezocht op internet en bokt, maar kon alleen maar shampoos e.d. vinden en geen ervaringen..

Mijn vraag is eigenlijk simpel: welke shampoo is het meest geschikt voor zwarte paarden? :) Klopt het dat shampoo speciaal voor zwarte vachten echt de zwarte glans naar boven haalt, of werkt een andere shampoo daar net zo goed voor?

muts_marijke

Re: Shampoo voor zwarte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:10

Nope een shampoo voor zwarte paarden werkt echt! Ik was mijn koffievos altijd met shampoo voor zwarte paarden en dan krijg je echt een hele mooie gloed/glans erover heen :)

AranelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 21:11

En welke shampoo is dat dan? :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:18

BlackyDizzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:34

Ik heb die ook gebruikt, en hij werkt echt super! :D

Grandeur2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:13

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 12:44

Werkt inderdaad wel! Als je wat grover geschut wil, werkt dit ook: Henna Plus colour boost shampoo black. Is echt een kleurshampoo.
Eigenlijk voor mensen maar kan prima voor paarden.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:50

Werkt het ook goed bij bruine paarden die enorm lichter zijn geworden in de loop der tijd door de zon? Ik had een mooie hazelnoot kleur paard en deze is nu vaal bruin. (gelukkig nog net zo lief) Het zou mooi zijn om de kleur weer op te halen als dat zou kunnen.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:16

Wij hebben 2 vossen PBA en wassen ze er altijd mee. Kan je niet beloven dat de kleur weer hazelnoot wordt maar hij wordt er hoe dan ook beter van.

Je hebt van Leovet trouwens ook nog een shampoo voor donkere paarden, daar kun je de Power Striegel bij gebruiken, (beide leovet) is ook errug fijn spul! Is een anti klit met walnoot extract. Werkt super :)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:46

geeft dat niet af?

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 16:09

Leuk om te lezen dat het echt werkt. Wij hebben laatst een klein flesje shampoo voor zwarte paarden meegenomen om uit te proberen, maar hij moet nog steeds een keer gewassen worden. :+

Heb wel een andere dan die hier in het topic staat, ik geloof deze.
http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... ck/110402/

Iemand hier ervaringen mee? Zie dat er op de site iig "beste keus" bij staat. :))
Krijg meteen zin om 'm te wassen. :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:12

Valt dat ook te gebruiken bij zwarte paarden met wit gelaarsde benen? Of 'kleurt' dat het wit ?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 14:28

Ik lees ook ff mee *D

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:52

Suzanne F. schreef:
Werkt inderdaad wel! Als je wat grover geschut wil, werkt dit ook: Henna Plus colour boost shampoo black. Is echt een kleurshampoo.

Klopt! Deze gebruikten we om de wat vale paarden zwarter te krijgen voor de keuring, werkt erg goed, maar let wel op dat je eerst test op een stukje huid voor een eventuele allergische reactie.

Op stal wordt http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... ck/110402/ ook vaak gebruikt om de kleur te onderhouden.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:58

@ Benfan nee hoor benen blijven gewoon wit :) tenminste bij de shampoo waar ik de link van gegeven heb.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:14

Suzanne F. schreef:

Kleurt deze ook aftekeningen mee?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:23

Urielle schreef:

Geen idee maar ik denk niet dat je er een bonte mee moet doen als je snapt wat ik bedoel.
Als je gewoon het lijf doet zullen de benen niet automatisch meegekleurd worden. Tenzij je misschien het witte been expliciet gaat insmeren maar dan nog zal het niet zwart worden. Het is geen verf. Wil je witte aftekeningen verven (wat trouwens verboden is) dan moet je zwarte haarverf pakken. Gewoon voor mensen. Ik doe het soms in de staart als die verkleurd is door de zon. Werkt super. Maar ik zou daar niet een heel lijf mee doen, is ook niet goed lijkt me.

Die Henna colour boost is een kleurshampoo. Net wat meer dan zwarte shampoo maar minder dan verf.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:27

Ik ga die van henna plus ook maar proberen om de bruine gloed wat van mn fries af te krijgen.
Hebben zondag fotoshoot, dus zou mooi zijn als de zwarte glans er nog net wat meer opkomt :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:28

Neskolay schreef:
Ik ga die van henna plus ook maar proberen om de bruine gloed wat van mn fries af te krijgen.
Hebben zondag fotoshoot, dus zou mooi zijn als de zwarte glans er nog net wat meer opkomt :D

Ben benieuwd of je resultaat ziet! :j
Foto's!
Waar heb jij het spul gehaald? Is vaak wel ergens op internet in de aanbieding.

kiim1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:29

ik gebruik altijd de galop shampoo en die werkt ook echt super goed
mooie diepe donkere glans krijgen ze er van

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:35

Ik heb het nog niet gehaald, zal eens googlen naar een aanbieding :D
Als het vd week mooi weer is zal ik em wassen, of zaterdag, dag voor de meeting.

Zal voor en na foto's plaatsen, hopelijk wordt ie mooi zwart :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:25

Suzanne F. schreef:
Urielle schreef:

Geen idee maar ik denk niet dat je er een bonte mee moet doen als je snapt wat ik bedoel.
Als je gewoon het lijf doet zullen de benen niet automatisch meegekleurd worden. Tenzij je misschien het witte been expliciet gaat insmeren maar dan nog zal het niet zwart worden. Het is geen verf. Wil je witte aftekeningen verven (wat trouwens verboden is) dan moet je zwarte haarverf pakken. Gewoon voor mensen. Ik doe het soms in de staart als die verkleurd is door de zon. Werkt super. Maar ik zou daar niet een heel lijf mee doen, is ook niet goed lijkt me.

Die Henna colour boost is een kleurshampoo. Net wat meer dan zwarte shampoo maar minder dan verf.

Ik ga het eens proberen, mijn zwarte heeft een hele roodbruine gloed erop maar ook twee witte voeten dus ik moest idd ff weten dat ik niet ineens een effen zwarte had na het wassen. :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:30

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:53

kleinvosje schreef:
muts_marijke schreef:

Hier heb ik nog ruim een halve fles van staan, maar geen zwart paard meer in de aanbieding, als iemand interesse heeft, mag voor een klein prijsje over genomen worden!

Ik gebruik het ook voor mijn vossen :) misschien heb je nog wel een vos of bruine staan?

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:57

Dreft :))

Nee, shampoo voor zwarte paarden werkt wel heel goed tegen het bruin worden.