Hier alvast een paar foto's van de stal in kwestie.

Op de foto's lijken er heel veel paarden in te staan, in de praktijk zijn het er 'maar' 28. Er is capaciteit voor 32 maar de eigenaar kiest er bewust voor om minder paarden te huisvesten zodat je geen gewacht en gedonder bij de voerstations krijgt en geen probleem hebt als er 'ns een voerstation kapot is.
Wat ik opvallend vond is dat de kudde heel gemoedelijk is. Ik zag weinig tot geen bijtwondjes bij de paarden (terwijl Rowan altijd helemaal onder zit van 4 uurtjes in de paddock) en paarden waren niet lelijk tegen elkaar bij de voerstations of iets dergelijks. Nu ben ik er pas 2x geweest dus het kan ook een momentopname zijn geweest.
Verdere voordelen van deze stal t.o.v. andere hit-actiefstallen die ik heb gezien vond ik dat deze erg langgerekt is, het krachtvoerstation en het water staat bijvoorbeeld 400m van elkaar vandaan. Ook is het grootste gedeelte van de track die de paarden elke dag lopen bestraat dus minder/geen modder.
Je kan maar 1x per jaar je paard erbij zetten wat zorgt voor de rest van het jaar een vaste, stabiele kudde. Vind ik ook heel positief.

Wat ik zelf erg prettig vind van de grootschaligheid van een hit-actief stal is dat je zelf ook meer luxe krijgt. Ik heb het dan over binnenbak, 2 buitenbakken, grote longeerbak/roundpen, overdekte poets/wasplaats etc. Ik heb eerder altijd op kleinschalige stallen gestaan onder het motto, 'm'n paard veel naar buiten dan heb ik zelf maar wat minder luxe'. Nu heb ik het allebei!

Mijn idee van dit topic is dat ik mijn ervaringen met jullie deel dmv foto's en korte verslagjes van de wenperiode, het plaatsen van de chip en andere verzoeknummers.

Anyway, 28 april is DE dag, ik heb er in elk geval al heel veel zin in!