Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vjestagirl schreef:Er bestaat niet zoiets als 'teveel buiten' hooguit zoiets als teveel gras. Maar als je pony niet extreem vet wordt (let op, niet hetzelfde als een grasbuikje!) dan is het alleen maar heerlijk voor je paard dat hij buiten staat.
barbar schreef:imo kan elk paard (sportpaard of niet) nooit TE veel buiten staan.
als je pony te dik word en dat dus miss een belemmering voor de sport zou kunnen oplevenen zou je nog aan een graasmasker kunnen denken.
je uitspraak over dat de staleigenaren best lui zij slaat imo nergens op, ik weet niet hoeveel paarden er bij jullie staan maar moet je je indenken dat iedere pensionklant aparte dingetjes gedaan wil hebben....
Zavanellixx schreef:Alleen het was voor een klein halfuurtje, en mijn pony is zo'n beetje de rustigste van de hele stal, en die geeft er niet veel om. en trouwens, iegnlijk ging het hier helemaal niet om.
kr1985 schreef:ik zal waarschijnlijk tegen heel veel schenen nu aanschoppen, maar teveel weidegang of beter gezegd teveel warmte/zon kan zeker effect hebben op de sportprestaties van een paard. we hebben het nu niet of het beter voor het paard is en/of paardnatuurlijk (dat is een andere discussie)
bij ons op stal staan er zat sportpaarden die als ze de dagen ervoor in de brandende zon buiten hebben gestaan minder presteren, ze zijn minder heet en voorwaarts. sommige presteren beter als ze op de dag zelf of de middag ervoor op een koele stal hebben gestaan als in de brandende zon. maar ook hier geldt, alles kan maar met mate..
heb je een paard wat daardoor minder loperig wordt, kan je hem nog steeds weidegang aanbieden alleen voor minder uren of op het heetst van de dag binnen halen.
kr1985 schreef:ik zal waarschijnlijk tegen heel veel schenen nu aanschoppen, maar teveel weidegang of beter gezegd teveel warmte/zon kan zeker effect hebben op de sportprestaties van een paard. we hebben het nu niet of het beter voor het paard is en/of paardnatuurlijk (dat is een andere discussie)
bij ons op stal staan er zat sportpaarden die als ze de dagen ervoor in de brandende zon buiten hebben gestaan minder presteren, ze zijn minder heet en voorwaarts. sommige presteren beter als ze op de dag zelf of de middag ervoor op een koele stal hebben gestaan als in de brandende zon. maar ook hier geldt, alles kan maar met mate..
heb je een paard wat daardoor minder loperig wordt, kan je hem nog steeds weidegang aanbieden alleen voor minder uren of op het heetst van de dag binnen halen.