vaak zijn er topics wat voor bodembedekking gebruikt wordt in de stal, maar niet in de schuilstal.
Mijn KWPN had toen ik hem pas had, 24/7 in een weide gestaan zonder schuilstal, hartje winter.
Dit ging erg goed. De laatste 3 jaar heeft hij altijd binnen gestaan 's nachts en dat wou hij ook. Binnen = brokken, als die op waren wou die best wel weer naar buiten.
Sinds kort heb ik nu een shetlander erbij, die staat gewoon 24/7 buiten, ook in de winter. Mijn paard staat sinds maart 24/7 buiten. Maar nu vroeg ik me af waarom ik mijn paard eigenlijk nog binnen zet in de winter? Ze hebben een mooie ruime schuilstal buiten. Deze is betegeld.
Nu in de zomermaanden wil ik er niks in doen van bodembedekking, maar in de winter lijkt me dat wel zo fijn. In de stal heb ik gehakseld koolzaadstro, met onbeperkt hooi en ben nu aan het nadenken over stro. Dan kunnen ze ook knabbelen aan het stro.
Maar nu is mijn vraag, wat voor ervaringen hebben jullie met bodembedekking in de schuilstal en wat gebruiken jullie?
De schuilstal: