Ik heb ondertussen meer dan 4 weken geleden meststoffen in de vorm van witte korrel gestrooid op de wei. Gezien het helaas en ondanks de vele voorspellingen bijna niet geregend heeft, ligt die korrel op vele plaatsen nog altijd gewoon op de grond. Ondertussen heeft het wel een paar keer geregend, maar de korrel ligt er nog. Ik heb ze nog niet op de wei durven zetten, maar volgens kennisen zijn de chemische stoffen al lang vervlogen en kunnen die korrels geen kwaad.
Wat denken jullie? Zou ik ze morgen op de wei mogen laten?
Is je gras al gegroeid lijkt me een relevantere vraag Het heeft weinig zin korrel te strooien en dan niet te wachten tot er ook gras staat. En zonder regen zal je óók weinig groei hebben gehad. Die korrels kunnen verder weinig kwaad, dat zijn 'gewoon' zouten - alleen geen keukenzout maar andere zoutverbindingen.
Ja, het gras is gegroeid. Niet zoveel als ik had gehoopt, maar de wei ziet er toch "goed bekomen" uit! dus die korrels kunnen geen kwaad? Oef !
tamary
Geplaatst: 09-04-12 12:46
Als de korrels nog zichtbaar zijn kan het gras er niet bij. Logisch dat je er dan weinig resultaat van ziet. Liefst toch even een paar goede buitjes en paar lekker warme dagen afwachten.
loulou
Geplaatst: 09-04-12 17:37
op mijn zakken staat dat je 28 dagen moet wachten. 4 weken lijkt me dus voldoende.
3 à 4 weken moet het normaal gezien oké zijn. liefste na een aantal regenbuien en paar zonige dagen. Ik zou de paarden pas op de wei zetten als het 's nachts niet meer vriest, anders is het gras zo kapot.
Bij mijn mestkorrel werd 14 dagen rust geadviseerd, mits het in die 14 dagen een paar keer had geregend. Heb vorige week (1 april) gestrooid, toen heeft het een week zo op het land gelegen. Na de bui van gister was het al volledig opgelost. Ik wil haar eind april erop zetten, dus dan kan het nog even groeien.
Het heeft nu al 2 dagen bijna ononderbroken geregend en de korrels zijn er op vele plaatsen nog... Heb deze morgen toch de paarden op de wei gezet (met die regen gingen zo zowiezo niet lang buiten blijven, ik ken ze ) Deze middag toch maar terug binnen, maar ze zijn nog altijd tip top in orde. Dus het zal hopelijk geen kwaad kunnen.
_Jessie
Geplaatst: 10-04-12 21:49
Hier precies hetzelfde! wij hebben alleen blauwe korrels (speciale gras en paarden korrel geloof ik) maar ook wij wachten zeker nog een week of twee en misschien zelfs wel tot begin mei. Gras is wel gegroeid maar veel te weinig. Eerst nog 2 dagen regen en dan een week stevige zon. Dan schiet het de grond uit, is het weer sterk geworteld en kunnen ze er weer op.
ten opzichte van overige jaren is hier ook nog steeds wat korel zichtbaar, zowel kalk als NPK en is het gras ampoer gegroeid. ben wat dat betreft wel blij met de regen van afgelopen dagen
Ik wou ze ook niet langer van de wei houden. Ze zijn terug van "trainingskamp" op 1 april en mochten sinds dien niet op de wei, enkel stal en paddock... ze begonnen behoorlijk "irritant" te worden... Heb nog twee gesloten stukken, die zijn voor vanaf juli.