Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hotchocolat schreef:En anders een oude aanhanger. Als deze vol is kun je hem wegbrengen naar een boer oid.
Zo hebben wij het in het begin ook gedaan. Maar de hoop op het land is voor mij gemakkelijker (ik woon niet in NL en hier zijn er andere regels).
Achter het huis heb ik een stuk van 4000m2 welke ik in drieen deel. Dit is excl mijn paddock van ongeveer 1000m2.
Nog wat ideen voor schuilgelegenheden
http://paddockparadijs.actieforum.com/t ... schuilstal
gohya schreef:Je mag helemaal geen mest meer op de grond leggen,dat is tegenwoordig verboden.Ze zijn hier ook héél streng in,je krijgt gelijk een flinke boete zonder waarschuwing.
Volgens de Millieu wet moet je mest opslaan in een waterdichte container en je moet het afdekken.
Deze wet telt voor iedereen.
KNHS schreef:Voor hobbymatige paardenhouders heeft de mestwet geen gevolgen. Alleen bedrijfsmatige paardenhouders hebben met de regelgeving van de mestwet te maken.
arno8 schreef:gohya schreef:Je mag helemaal geen mest meer op de grond leggen,dat is tegenwoordig verboden.Ze zijn hier ook héél streng in,je krijgt gelijk een flinke boete zonder waarschuwing.
Volgens de Millieu wet moet je mest opslaan in een waterdichte container en je moet het afdekken.
Deze wet telt voor iedereen.
Sorry, maar dit klinkt heel erg als een broodje aap verhaal. Ik stel voor dat we een wedstrijdje doen wie met de betrouwbaarste bron komt, dan komt de waarheid vanzelf naar boven.
Dan begin ik met deze:
http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=228& ... yle=0&men=KNHS schreef:Voor hobbymatige paardenhouders heeft de mestwet geen gevolgen. Alleen bedrijfsmatige paardenhouders hebben met de regelgeving van de mestwet te maken.
Deze is wel al uit 2006, maar ik kon niks recenters vinden. Daar komt bij dat iedere verandering in regelgeving die voor zo'n grote groep mensen van invloed is op hoe ze moeten handelen, altijd superduidelijk naar buiten wordt gebracht. Maar ik heb niks gehoord. Wat de overheid in ieder geval nooit doet, is een regel ingrijpend veranderen en direct heel streng boetes uitdelen. Dan is er altijd eerst een periode van waarschuwen. Anders is het net zoiets als een 80 km weg veranderen in een 60 km weg en dezelfde dag meteen flitsen en boetes uitdelen.