voor mijn haf is vlas het beste. Echter moet ik dit zorgvuldig uitmesten omdat ze anders om de haverklap met hoefzweren staat.
Tamara21
Geplaatst: 09-04-12 16:42
Mijn ene paard staat op vlas met stro en mijn andere staat op houtkrullen met stro..
Devitootje
Geplaatst: 09-04-12 16:51
Heb ooit een onderzoek gezien, waaruit bleek dat paarden zelf voor stro zouden kiezen. Maar bij paarden die hun hele box leeg eten en daar problemen van ondervinden, kan ik me voorstellen dat een alternatief beter is.
Bij ons staan ze de hele dag buiten (6.30 - 17.00 uur) en 's nachts binnen op een laagje zaagsel met stro erop. Bevalt mij en m'n paardje prima.
maybe2
Geplaatst: 09-04-12 16:51
strokorrel,maar dan moet je geen paard hebben die door de hele stal schijt.
Mijntes staat op stro, met vlas kreeg hij bij beide achterhoeven hoefzweren. En ja elke dag heb ik het schoongehouden.. Hij stond op vlas omdat hij koliekaanvalletje had gehad en we niet wilden dat hij weer verstopt zou raken door stro. Nu gaat dat weer goed
Nu op stro, en meneer knabbelt daar soms evne wat op, maar eet echt geen bulten stro
Ragdollcat
Geplaatst: 09-04-12 18:52
Stro, absoluut het beste. Had ook 1 jaar op vlas gestaan maar is helaas niet het beste bodembedekking en trekt erg veel vocht aan in de vochtige maanden, zodat je steeds bij moet strooien en scherpe stukken en t komt overal in (koker, ogen, oor en zelfs in neus) als mijn paard heeft lekker liggen te slapen, zelfs 1 keer gemene vlasstukken diep in zijn ooghoeken, die heb ik er gelukkig uit kunnen spoelen en schoongemaakt.
Als er paarden zijn die teveel stro eten dan ligt het aan het soort stro, er is stro dat ze graag eten en niet graag eten.
Mijn paard eet wel wat stro maar niet veel en dat mag een paard gerust doen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 09-04-12 18:56, in het totaal 2 keer bewerkt
Dispar_Vulgo
Geplaatst: 09-04-12 18:54
moyra schreef:
voor mijn haf is vlas het beste. Echter moet ik dit zorgvuldig uitmesten omdat ze anders om de haverklap met hoefzweren staat.
Hoe kan hij hoefzweren krijgen van niet goed uitmesten?
Ik gebruik ook vlas.. Ideaal met uitmesten, het blijft veel schoner dan stro bij mijn paarden en ze lopen het minder naar de zijkant toe
Romanoff
Geplaatst: 09-04-12 18:55
Tja, als ik dat kon vertellen was ik ook rijk geweest
Ik weet het echt niet hoe dat komt, echt elke dag uitmesten en natte plekken eruit.. en toch hoefzweren gekregen. Nu weer terug op stro en meneer heeft nergens meer last van.. Misscien gevoeligere hoeven ofzo!?
Het hangt ook van de stal zelf af. Is het een box of een stal met uitloop? Zo heb ik zelf stallen met een uitloop en dan is vlas niet zo handig. Dat is glad spul en lopen ze te veel naar buiten, terwijl Hennepstrooisel en Rhapsody weer beter blijft liggen.
Bandaloe
Geplaatst: 10-04-12 13:00
Hier hebben we vlas op stal, erg fijn spul vind ik dat.