Goede ideeën zijn welkom! Waar hebben jullie behoefte aan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nina88

Goede ideeën zijn welkom! Waar hebben jullie behoefte aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 10:59

Ik ben hard op zoek naar goede ideeën voor ons jonge bedrijf.

We zijn gestart met een bedrijf in solariums voor paarden, http://www.royal-horses.nl .
We willen graag uitbreiden, zodat we een breder aanbod hebben. Het aanbod moet echter wel aansluiten op de solariums.
Zelf zitten we in de richting van Paardenboxen, stalinrichting te denken. We hebben al verschillende gesprekken achter de rug en het is in principe allemaal haalbaar.

Maar waar is nu echt behoefte aan? Betaalbare, degelijke, standaard paardenboxen? Of juist luxe modellen?
En wat zouden jullie verder graag zien bij een dergelijk bedrijf aan producten?

Ik ben benieuwd..

Gini

Re: Goede ideeën zijn welkom! Waar hebben jullie behoefte aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:37

Waar ik eigenlijk vooral tegenaan stoot zijn de standaardmaten. Ik zou meer willen kunnen spelen met afmetingen (bv. stal van 4 bij 4 of 3 bij 4 of 4 bij 5 en ga zo maar door) zonder dat het een godsvermogen kost. Voor mij moeten het dan geen luxestallen zijn, normaal is al gek genoeg. ;)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:40

Naast een solarium een infra rood cabine.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 11:57

Voerruiven met dak van kleiner formaat voor in een paddock of wei, de meesten zijn erg groot en alleen voor grote balen, een kleiner formaat is handiger in kleinere ruimte. bijv. 1,20 bij 1,20 ipv 2 bij 2

Betaalbare! Waterdichte ruwvoerkasten/ruiven met verstelbare tralie aan de voorkant met schuifklep op timer zodat je zelf in kunt stellen hoe lang ze toegang hebben, zowel vrijstaand zodat ze van meerdere kanten toegankelijk zijn, als voor langs/in de omheining. Ruimte voor zo'n 8 a 10 voermomenten per 24 uur. (voorbeeld: Hit Actief en Schauer bewegingstal)

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 13:03

Hartstikke bedankt!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 19:57

Gini, het wordt inderdaad de bedoeling dat we alles op maat kunnen leveren, zonder dat de prijs daarvan ontzettend omhoog gaat.
Ons streven is sowieso om kwaliteit te bieden tegen een betaalbare prijs, net als dat we nu doen met onze solariums.
Goed om te horen dat daar behoefte aan is.

Een infrarood cabine heb ik me nog niet zo in verdiept, ga ik eens doen! Bedankt norski!

Voerruiven hadden we inderdaad ook al in ons hoofd zitten. En dan met name het maatwerk inderdaad. Bedankt!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:36

als jullie betaalbare tijdgestuurde voerruiven kunnen maken, of op zender (chip) zoals in die actiefstallen, dan hebben jullie aan mij een klant.

Op internet, bijv. in Amerika, hebben ze meerder maniere van automatisch tijdgestuurd voeren. Denk dat het voor veel mensen met paarden aan huis een uitkomst kan zijn. Net als voor bepaalde pensionstallen die de dieren in groepshuisvesting of met individuele uitloopstallen houden. Gewoon betaalbare, degelijk, niet te ingewikkelde automaten.

(meest simpele oplossing die we zelf een keer bedacht hebben om te bouwen was een ruwvoerhek met het ruwvoer daarachter in bakken of op de grond, met afdakje er boven op voldoende hoogte en dan een rolluik met timer (zoals je ook voor woningen en bedrijven rolluiken met timer kunt kiezen) die het voerhek af kan sluiten meerdere keren per dag.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:49

Ik zou juist poetsplaats steunen(?) willen zien :j
zulke dingen bedoel ik :)
Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:54

Degelijke, betaalbare voorwanden die voor een groot deel open zijn. Niet zo'n half luikje, maar bijvoorbeeld de U-vorm, V-vorm, een (rechte) halfhoge voorwand of een variatie daarop.
Ze zijn er wel, maar deze modellen behoren meestal tot de luxe collectie, met sierbollen en andere versiersels, waardoor ze veel meer kosten, terwijl er minder materiaal in zit.

Je zou het ook kunnen uitbreiden met producten voor de inrichting van een zadelkamer.
Persoonlijk heb ik behoefte aan staande dekenrekken (hoeven niet aan de muur, handig als je ze ergens anders wil hebben), eenvoudige en verplaatsbare elementen om een (tijdelijke) zadelkamer mee te realiseren, etc.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 10:47

joyce B, zou je misschien eens een voorbeeld willen opzoeken? Ik weet nu niet goed wat ik me er bij voor moet stellen.
En wat moet ik me voorstellen bij betaalbaar? Of, heel concreet, welk bedrag zou jij er voor willen betalen? Dan kan ik zien of het überhaupt haalbaar is.

Als het allemaal doorgaat just_kiki, komt dat zeker in ons assortiment.

Dat is een goede Lorette, die nemen we mee!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:51

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 16:17

Bedankt voor de voorbeelden. Ik denk dat we daar, mits de kosten meevallen, wel iets mee zouden kunnen.
Als je me even pb't over jouw perceptie van betaalbaarheid, dan kijk ik even verder.