Nu lees ik hier wel eens dat mensen grond pachten, maar hoe zit dat eigenlijk? Via google kom ik er niet echt en heb de zoekfunctie hier ook al gebruikt maar kon er niet echt iets over vinden..
Wat ik me dus afvraag:
- Van wie pacht je en welke wegen moeten daarvoor bewandeld worden? (dus van een boer --> bij boeren aanbellen? Van gemeente --> naar de gemeente en vragen wat ze hebben?)
- Hoe zit dat met investeren? Dus een stal erop zetten, bak aanleggen, etc? Kan dat überhaupt (natuurlijk binnen de grenzen van vergunningen etc en van wat de gemeente wil) of is dat eigenlijk niet echt haalbaar? Is het sowieso verstandig om dat te doen of is er altijd risico dat ik een stuk maar voor korte tijd kan pachten?
Ik heb geen vreselijk ambitieuze plannen hoor, maar een paar stalletjes voor eigen gebruik en een bak en een hokje voor voer en spullen zijn toch wel minimum... (en natuurlijk een stukje land voor de paarden, maar dat spreekt voor zich en hoeft niet te worden gebouwd oid

Mn moeder kwam er al mee dat pachten van nutsbedrijven misschien een optie is? Ik heb gewoon geen idee waar ik moet beginnen én geen idee of mijn wensen ook maar half realistisch zijn, vandaar dat ik hoop dat hier mensen zitten die daar ervaring mee of verstand van hebben

Alvast bedankt in elk geval!