Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarijkeVV schreef:Hoi,
Dit besef hoor. Dit is ook geen snelle beslissing van ons. Als kind heb ik heel veel paardgereden, verzorgt, etc. Maar ik krijg het paardenvirus niet uit mijn lijf.Wij hebben de kosten al redelijk berekend en alles uitgeteld. Dus dat is niet zo het probleem.
Dus hengsten kunnen met een ander hengstje op de wei? Of beter van niet? Ik dacht dat dit tot gevechten kon leiden? Kan een hengstje dan met een ruin op de wei?
MarijkeVV schreef:Natuurlijk krijgt hij een stalletje.Hij zou 's nachts binnen komen te staan en overdag buiten met een schuilstal. Het is misschien wel een goed idee om aan het stalletje een paddock te maken zodat hij niet al het gras stukloopt. In de zomer kunnen wij eventueel vragen of onze pony bij de buren het gras mag komen afeten. ( zij hebben ook zo'n grote tuin die een beetje braak ligt.) We kunnen ook ons stukje wei in twee verdelen.
Het paardje dat we nu zouden kopen is een jaarling. Het is dus niet aan te raden om 2 jaarlingen of jonge hengstjes bij elkaar te zetten?
Ik had ook gehoord van andere mensen nog dat een pony en een geit of kippen vrij goed samengaat?
@Romyx: Is jouw pony dan niet eenzaam in de winter? Mist hij de andere paardjes niet?
@Daks: Leuke pony's
MarijkeVV schreef:Natuurlijk krijgt hij een stalletje.Hij zou 's nachts binnen komen te staan en overdag buiten met een schuilstal.