iemand raad en tips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Femm89

iemand raad en tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 21:00

Hallo,

Heb me aangemeld want heb 2 problemen.

Volgens een vriendin is het verstandig om af en toe de piemel schoon te houden om infecties te voorkomen, weet dat dit kan met lauw water. Zit echter wel met het probleem. Heb dit nog nooit gedaan en ben bang voor reacties als ik aan die piemel zit. Heb gister iets een poging gedaan. Ik mag er wel bij maar als ik de piemel aanraak trekt ie hem heel gauw in. Hij slaat/schopt niet en daar ben ik heel blij mee, maar heeft iemand tips/truukjes om de piemel eruit te laten hangen?

Volgende probleem: Met rijden loopt hij op het laatst ietwat raar, vermoed dat dat komt doordat hij zijn plas te lang ophoudt. Eenmaal terug in zijn stal volgt er echt een super enorme plas. Zit buiten tijdens rijden dan te fluiten en laat hem dan ook stoppen op het bospad zodat hij lekkr kan plassen,maar dat doet hij niet. Hij hoeft maar over de drempel te zijn en de kraan gaat open. Is dit normaal? En kan dit kwaad?

Groetjes

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:05

ED --> VSW

Femm89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 21:08

Marga schreef:
ED --> VSW

??????

Brittneyx

Re: iemand raad en tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:10

ik lees even mee
en je topic is verplaats naar verzorgin stalling weide

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:22

Over de koker schoonmaken: Dat doe ik wel. Ik doe dit alleen in de zomer, omdat ik ze dan meteen helemaal was.
Over het plassen: 1 van mijn paarden verdomde het ook om ook maar ergens anders te plassen als in stal. Gevolg een vreselijk moeilijk paard met rijden etc. Ik ben een keer het bos ingegaan met dit paard. Werderom vreselijk lastig want meneer moest plassen. Ik ben toen in totaal 6 uur weggeweest, en na 4 uur zette hij zichzelf uiteindelijk over de drempel en begon toch maar te plassen. Zorg dan wel dat je op een echt zandpad of zoiets rijdt, want dan spettert het niet. Sindsdien plast mijn paard nu ineens overal.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:25

mijn paard plaste ook nooit in de bak of iets dergelijks maar op het moment dat ik op stal kwam wel.
Ik ben toen iedere keer bij hem blijven staan en hem uitgebreid belonen als die ging plassen e ook het comando plassen eraan hangen.
Nu plast hij overal en kan ik hem dus ook laten plassen op commando

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:12

Mijn paard heb ik plassen op commando geleerd. Je weet dat hij gaat plassen zodra hij op stal komt dus maak daar gebruik van... Zodra mijn paard op stal aanstalten maakte om te gaan plassen gaf ik daar een commando "Ga maar plassen" bij. Zodra hij klaar was belonen en een koekje geven. Na een tijdje ging hij in stal plassen op het commando, en daarna lukte dit ook buiten.. Ik moet alleen altijd wel een koekje paraat houden.. :D .

Femm89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 19:47

Hoihoi,

Bedankt voor de tips, wordt dus flink belonen. Hoop dat het lukt, vind het best zielig dat ie met een overvolle blaas moet rijden of valt dat mee en kunnen ze er tegen?? Tja paarden zijn nu eenmaal schoon op zichzelf heb ik inmiddels gelezen. Blijkt maar weer dat het edele dieren zijn ;) Ook ik ga trouwens niet gauw op een vieze wc zitten, hou het dan ook liever op haha.

Haal dan maar ff gauw een paar kilo smikkels. :D

THNX

Werkt dit ook om de piemel te laten zakken dan?

Groetjes

nigvit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:48

Even over het schoonmaken van de piemel.
Wij maken de balzak regelmatig schoon. Gewoon met babydoekjes de zak schoon maken zeg maar. Wel een beetje een vies werkje. En als je geluk hebt, komt de piemel er ook vanzelf uit.

Femm89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 23:57

nigvit schreef:
Even over het schoonmaken van de piemel.
Wij maken de balzak regelmatig schoon. Gewoon met babydoekjes de zak schoon maken zeg maar. Wel een beetje een vies werkje. En als je geluk hebt, komt de piemel er ook vanzelf uit.

Thnx maar dan is de jouwne denk ik makkelijker. Als ik bij hem kom heeft ie soms 3 achterbenen :D maar 1maal ook maar iets in de buurt van de piemel komen en meneer trekt em supersnel naar binnen ;( Hij word er gewoon niet graag aangeraakt. Begrijpelijk is het wel haha. Maar totaal niet handig voor de verzorging.

nigvit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:11

Dat lukte bij ons in het begin ook niet hoor. Maar als je de balzak schoonmaakt, wordt hij op een gegeven moment ontspannen en dan lukt het (bij ons ruintje) vaak wel.

Femm89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 21:23

nigvit schreef:
Dat lukte bij ons in het begin ook niet hoor. Maar als je de balzak schoonmaakt, wordt hij op een gegeven moment ontspannen en dan lukt het (bij ons ruintje) vaak wel.

Nou kan het altijd proberen want hij slaat/schopt niet, nog niet iig ;-)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:27

Als het echt heel vies is kan je altijd nog de dierenarts vragen je paard een keer te verdoven (dan komt ie vanzelf naar beneden namelijk). Heb ik ook gedaan toen ik het echt niet meer vertrouwde (heel vies). Verdoven moet je niet zomaar doen natuurlijk, alleen als het echt nodig is!

Femm89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 21:28

Thx, maar probeer het liever op de natuurlijke manier ;-) Maarja soms zou het misschien wel nodig zijn...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:29

Femm89 schreef:
Thx, maar probeer het liever op de natuurlijke manier ;-) Maarja soms zou het misschien wel nodig zijn...

Het is niet natuurlijk dat wij eraan komen. De meeste paarden vinden het niet fijn, sommige zijn zo vriendelijk dat ze het wel accepteren, sommigen slaan je de hoek in, sommigen kan je wel aankomen maar trekken hem zo ver in dat je er nog niets aan hebt...Als het niet al te smerig is, lekker zo laten. Is het echt vies en ben je bang voor infecties, dan zal je een keuze moeten maken.

Femm89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 23:57

Ja oke, bedoelde het niet op die manier "natuurlijk", maar meer zonder verdoving. Is het misschien een idee om tijdens het plassen er langs te gaan, dan hangt de piemel er flink uit vaak, of is dat niet zo verstandig?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:20

Femm89 schreef:
Ja oke, bedoelde het niet op die manier "natuurlijk", maar meer zonder verdoving. Is het misschien een idee om tijdens het plassen er langs te gaan, dan hangt de piemel er flink uit vaak, of is dat niet zo verstandig?

Als ze hem dan laten hangen kan je dat best proberen, maar als je het goed schoon wil maken ben je zo tien minuten bezig...De mijne trekt al terug als ik er naar wijs, dusja...

Femm89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 20:37

10 minuten? Dacht dat het zo klaar was.... Maar kan dus wel als hij staat te plassen? Ga ik lekker super lang met hem rijden, Dan doet ie een hele lange plas haha. Hmmmmzzz wel gemeen als ik het zo teruglees;-)