wil je je paard helemaal scheren? ik zou dat nu niet mee doen.... ik scheer gemiddels 30 paarden in een winter, maar vind t persoonlijk nu wel een beetje laat. ze verharen nu enorm (de meeste) en ze zitten zo weer inhun zomervacht. succes!
normale paarden en pony's zou ik nu ook niet scheren, komen zelf wel door de verharing. En als je wil scheren vraag iemand erbij die weet wat die doet. Indien het een keer fout gaat, en je paard/pony wordt bang heb je een probleem.
CelineG
Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-12 16:20
Mijn helemaal niet. En hoezo te laat? En ga het sowieso eerst door iemand anders laten doen, stond er niet bij stil dat andere mensen dit ook deden :p
Anielcaa
Geplaatst: 03-04-12 16:22
wij hebben die van ons ook pas laten scheren. Hij had te veel last van z'n loskomend winterhaar, begon te schuren enzo, dus hebben we het er maar snel af laten doen.. Wij hebben ook iemand gezocht die er ervaring mee heeft, maar volgende keer doen we het wel zelf. Is op zich niet zo moeilijk, maar best eerst een keer laten doen, zodat je mee kan kijken hoe het moet en ook vooral om te zien hoe je paard reageert. (Verdovingsmiddel in de buurt is ook altijd handig!)