nieuwe Pensionstal in Panningen / Helden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine123

nieuwe Pensionstal in Panningen / Helden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 16:01

Op deze manier willen wij inventariseren of er vraag is naar een nieuw op te richten pensionstal met zowel binnenboxen, buitenboxen alswel groepshuisvesting van paarden en pony's in de omgeving Helden/Panningen.
De prijs zal ongeveer op 200-225 euro liggen voor een all in box incl. krachtvoer en weidehooi. Er is een binnenbak aanwezig, een buitenbak, diverse paddocks, een stapmolen.
Uitrijdgebieden naar zijn te paard bereikbaar. (Ruiterroute en de Heldense bossen te paard bereikbaar, de Grote Peel op 15 autominuten afstand)
Er kunnen ongeveer 30 paarden gevestigd worden dus het is kleinschalig en er zal 24 uurs controle zijn.
Wij zijn erg voor het diervriendelijk paardenhouden, vandaar dat wij ook groepsstallen willen aanbieden, in de zomer is er beperkt weidegang. Een box huren voor alleen de winterperiode is ook mogelijk met reservering voor het volgende jaar. Verder willen wij clinics gaan organiseren op het gebied van rechtrichten, western, Horse Agility, freestyle, trail, endurance en working equitation.
We hopen natuurlijk op positieve reakties!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:31

wat betreft jullie clinic ideeen heb ik zeker intresse :j

tine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 17:28

Hoi Spatter, dank je wel voor je reaktie. Zou je willen aangeven in welke clinics je het meest interesse zou hebben en of er in deze buurt al veel clinics over deze onderwerpen gegeven worden?

groet
Caroline

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:26

ik rij zelf western en ook het onderdeel trail, verder vind ik working equitation ook heel erg leuk

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:45

Ik woon zelf ook in deze regio en ik denk zeker dat er vraag naar is.

Ik denk dat het belangrijk is dat er wel altijd weidegang mogelijk is, dat wordt hier door iedereen gevraagd (in ieder geval de mensen die ik ken).
De rest fatsoenlijke verzorging, schone stallen, minimaal 2x per dag krachtvoer. Clinics zijn leuk, maar zou het voor mij niet doen qua stalling. Ik vind het de voorgaande dingen veel belangrijker.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 23:30

Tsja, is er vraag naar zo'n pensionstalling. Ik denk het wel, maar vergeet niet dat er in deze regio al heel veel aanbod is. Een heel aantal gemeentes rond Helden biedt al pensionstalling aan met een binnenbak, waarvan een aantal met weidegang 's zomers of zelfs het jaar door weidegang. De prijzen van deze stallen liggen tussen €225-€250 met een enkele uitschieter naar boven.

Om je stallen vol te krijgen zul je je dus moeten onderscheiden waardoor mensen voor jouw pensionstalling kiezen en niet voor die stal die 4 Km dichter bij huis ligt.
Ik persoonlijk hecht geen waarde aan groepshuisvesting of clinics, daar zul je mij niet mee winnen. Voor mij zou je moeten uitblinken in de verzorging van mijn paard en in de kwaliteit en onderhoud van de rijbodem.

30 Boxen vol krijgen zal moeilijk worden, althans in de aanvangsfase. Ben je in staat om een betere kwaliteit stalling voor minder geld aan te bieden, zal de mondelinge reclame er zeker voor zorgen dat je meer boxen gevuld krijgt.
Ik vraag me dan alleen af hoe rendabel zo'n pensionstalling voor jouzelf is.

Maartje1990

Re: nieuwe Pensionstal in Panningen / Helden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 23:33

Mijn paarden staan ook in de buurt, maar ik ben iemand die nooit en te nimmer m'n paard in een stal zou zetten, paard hoort 24/7 buiten. Dus wat dat betreft zou ik per direct nooit naar jouw stal gaan.

tine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 07:01

Hoi Maartje, maar er staat in de tekst juist niet alleen stalling maar ook groepshuisvesting! Dat betekent idd 24 uur per dag buiten met een schuilmogelijkheid. Wij zouden de andere stallen aanbieden en aanhouden voor de mensen die dat op prijs stellen, om wat voor reden dan ook!

Glory

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 07:15

Hallo Tine123. Wat versta je onder beperkt weidegang in de zomer?

Woody2015

Re: nieuwe Pensionstal in Panningen / Helden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:36

Ik denk wel dat er zeker vraag is in deze omgeving, alleen is onderscheiden van de rest een groot aandeel wat belangerijk is.

Stallen met ophoklicht is hier genoeg, maar juist dat wat je noemt groepshuisvestiging en altijd buiten is uniek hier voor ee pensionstal!!

Al helemaal met binnenbak, en de verzorging endergeljke die jullie aanbieden.
Prijs is ook ok, al vind ik dat wel max voor groepshuishouding.