Omdat mijn pony schimmel heeft, is me door de DA aangeraden hem 1x in de 4 dagen te wassen met Imaverol. Hij zei dat ik hem het beste kon scheren, omdat hij anders ziek word als je hem elke keer wast, en je zet hem weer " nat " op stal.
Ik wilde hem toch al scheren omdat hij best snel zweet, dus dat scheren was niet zo'n probleem.
IK had dus vandaag een scheeraparaat gehuurd, en er kwam iemand helpen die zijn paard al jaren scheert, en de paarden van andere mensen ook, en hij is er heel handig mee. Nou, toen kwam het, het aparaat wat ik huurde, deed het niet
De messen waren niet in orde ofzo? Iig werden de haren alleen wat " gekreukd". Hij heeft alles geprobeerd, maar wrs waren de messen niet in orde. Nou, allemaal leuk en aardig, maar nu heb ik dus paard met een paar geschoren stukken
Wel onder de shabrak, dus je ziet het niet, maar zonder zadel zie je dus wel de stukken zitten. (mss word het wel een nieuwe trend
)Even later toen we misty net weer zijn deken opdeden en de "scheerhulp"
weg was, kwam de staleigenaar eraan. Die wist dat we hem wilden scheren, en dat vond ie eigenlijk wel onzin, maarja, moesten wij weten. Hij vond nu ineens dat we dat niet moesten doen, want dan werd de pony ziek, en we moesten hem " paard laten"??Hij zei dat een paard alleen zweet als ie een slechte conditie heeft, dus ik moest hem vaker rijden (yeah right, pony is 4, en ik rijd hem 5 dgn in de week een 3 kwartier, en dat vind ik meer dan genoeg! HIj vind dat ik hem toen ie net 3 was al 7 dagen in de week kon rijden, omdat het anders een etter werd
)IK heb hem verder maar in zijn waarde gelaten, en eens gevraagt hoe hij dat dan met die schimmel zou doen? Want 1x in de 4 dagen wassen en in die vrieskou op stal zetten is ook maar niets. HIj zei dat schimmel vanzelf overging? (is dat zo) en je er NIETS aan moet doen.
Het probleem is, al zou het vanzelf overgaan, dan zal dat wel even duren, en per 1 november gaat hij naar een andere stal, waar hij niet heenmag met schimmel. Het geeft niet als dat iets later word dan 1 november, maar het moet geen maanden duren
Kunnen jullie me mss vertellen hoe het met de schimmel zit?
En wat goede voor/tegen argumenten zijn voor scheren?
Dan kan ik mijn eigen conclusies daaruit trekken, want er zitten natuurlijk over voor EN nadelen aan, ook aan scheren
Alvast bedankt!