Nieuwe pensionstal in de randstad: Jullie wensen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Nieuwe pensionstal in de randstad: Jullie wensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 13:44

Gisteren heb ik met een grote investeerder gesproken en zijn er mogelijkheden ontstaan om een geheel nieuwe pensionstal te bouwen, danwel een gigantisch bestaand complex te kopen en naar eigen hand te zetten in het hartje van de randstad. De plannen zijn nog zeer pril, maar bokt lijkt mij het ideale medium om eens te zien waar zoal de wensen liggen bij hippisch Nederland.

Nu heb ik zelf in de loop der jaren een behoorlijk ideaal beeld gevormd van wat wel, en niet wenselijk is met het houden van paarden. En de laatste jaren vooral opgemerkt dat het voor paardensportliefhebbers met een kleinere portomonnee lastig is geworden om hun paardensport te beoefenen, daar Nederland velen grote hippische sportcomplexen rijk is, maar er veel geld nodig is om deze rendabel te maken voor de eigenaren terwijl de helft van de faciliteiten niet door iedereen gebruikt worden. Tevens heb ik de minder luxe pensionstallen (bijv. alleen een buitenbak) zien verdwijnen of juist zien uitbreiden (wedstrijdbinnenbanen etc). Tevens is het in de randstad moeilijk, zoniet onmogelijk geworden om een stal te vinden waar de paardvriendelijkheid nog voorop staat en dieren dagelijks 5uur > naar buiten kunnen in zowel zomer als winter. Iets wat veelal bij de minder luxe pensionstallen nog gedaan werd, maar compleet veranderde na uitbreiding.

Persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar een middengrote pensionstal van plusminus 40 boxen, allen voorzien van een buitenluik, en mogelijkheid om de tussenschotten weg te schuiven waardoor het niet alleen mogelijk word om merrie/veulenboxen te creëeren maar ook een veilige/ruime box voor revaliderende dieren. Tevens ontstaat hierdoor de mogelijkheid om sneller en effectiever uit te mesten, en vaker te reinigen. Bij sommige boxen zullen er mogelijkheden zijn voor het creëeren van een vaste uitloop.
Mijn wens ligt tevens bij het creëeren van een flink aantal paddocks inclusief kleine schuilgelegenheid en hooiruif, waar de paarden per tourbeurt of in koppels minimaal 5 uur per dag naar buiten kunnen in zomer én winter.
Tevens moet hierbij centraal staan dat niet alleen vol-pension of half-pension wordt aangeboden maar ook doe-het-zelf mogelijkheden die de kosten drukken, en enkele all-inclusive (algehele verzorging) boxen voor revaliderende paarden of gepensioeneerde oudjes, onder te verdelen in verschillende stalcomplexen.

Kortom, aan jullie (mensen uit of nabij de randstad) het verzoek het volgende lijstje + eventuele toevoegingen eens in te vullen:

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner):
Je maximale budget:
In welke regio ben je woonachtig:
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive?
Binnenbak wenselijk?
Stapmolen wenselijk?
Solarium gewenst?
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden?
Wat is je idee over groepsstallen?
Trailer stalling wenselijk?
Eventuele toevoegingen?

Doe-het-zelf: Zelf uitmesten, voer klaar zetten (1 á 2 voederdiensten per dag verdelen onder stalgenoten), zelf binnen-buiten-zetten middels schema bijv.
Half-pension: Paarden worden gevoerd, zelf uitmesten, zelf binnen-buiten zetten middels schema of tegen betaling door ons (bijv. tijdens vakanties)
Vol-pension: Paarden worden gevoerd, worden uitgemest en worden binnen en buiten gezet
All-inclusive: Paarden worden gevoerd, uitgemest, binnen en buitengezet en verzorgd (algehele verzorging)

Graag jullie ideetjes.... :j
Houd er rekening mee dat dit pas de eerste opzet is. We willen vooral ontdekken waar de vraag momenteel ligt...

lovefi

Re: Nieuwe pensionstal in de randstad: Jullie wensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:49

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): Wedstrijdruiter(springen)
Je maximale budget: 385 euro
In welke regio ben je woonachtig: haaglanden
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? vol pension
Binnenbak wenselijk? ja
Stapmolen wenselijk? nee hoeft niet
Solarium gewenst? nee
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? Als dat inhoud dat ze anders niet het hele jaar buiten kunnen, liever het hele jaar paddocks
Wat is je idee over groepsstallen? Liever niet, wil mijn paard liever alleen op box, ivm wedstrijden
Trailer stalling wenselijk? ja
Eventuele toevoegingen? Nu nog niet als ik iets bedenk zal ik het laten weten ;)

Goed concept!

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:54

Je maximale budget:280
In welke regio ben je woonachtig: Katwijk
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive?: vol-Pension
Binnenbak wenselijk? nee
Stapmolen wenselijk? niet persee (bij vijf uur buiten staat wel stapmolen) bij meer uur buiten staan niet noodzakelijk
Solarium gewenst? nee
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? ja
Wat is je idee over groepsstallen? Zolang er voldoende ruimte is vind ik het geen probleem
Trailer stalling wenselijk? nee
Eventuele toevoegingen? nee

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:54

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): Recreatief
Je maximale budget: 250
In welke regio ben je woonachtig: Zoetermeer
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive?: Half/Vol Pension
Binnenbak wenselijk? : Kan
Stapmolen wenselijk? : Liever meer weidegang/paddocks dan een stapmolen
Solarium gewenst? : Niet noodzakelijk
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden?: Zolang de paarden maar voldoende ruimte krijgen, en er dan iets van strobalen liggen
Wat is je idee over groepsstallen?: Prima idee, sociaal contact vind ik erg belangrijk!
Trailer stalling wenselijk? Niet noodzakelijk
Eventuele toevoegingen? Hoe zit het met naar buiten gaan in de winter? Als ze dan in een soort van paddock oid gaan, helemaal perfect! Verder zou een longeerbak fijn zijn.

Doe-het-zelf: Zelf uitmesten, voer klaar zetten (1 á 2 voederdiensten per dag verdelen onder stalgenoten), zelf binnen-buiten-zetten middels schema bijv.
Half-pension: Paarden worden gevoerd, zelf uitmesten, zelf binnen-buiten zetten middels schema of tegen betaling door ons (bijv. tijdens vakanties)
Vol-pension: Paarden worden gevoerd, worden uitgemest en worden binnen en buiten gezet
All-inclusive: Paarden worden gevoerd, uitgemest, binnen en buitengezet en verzorgd (algehele verzorging)

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:56

Wedstrijdruiter, dressuur en mennen (SGW)
Je maximale budget:
€350
Rotterdam
half- of vol-pension, afhankelijk van de afstand tussen huis/stal/werk/school
Binnenbak wenselijk?
Ja
Stapmolen wenselijk?
Mooi meegenomen maar niet noodzakelijk
Solarium gewenst?
nee
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden?
Ja
Positief afhankelijk van de grootte van de groep (max. 3) en de stal (min. 6mx6m)
Ja
Eventuele toevoegingen?
De mogelijkheid om met een aanspanning in de bak te mogen rijden. Desnoods binnen bepaalde tijden zodat er rekening mee kan worden gehouden maar wel echt een 'must'!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:57

Dat Half-pension begrijp ik niet helemaal: je noemt het half-pension, maar er wordt alleen maar gevoerd? De rest doe je zelf? Bij half-pension zit normaal gesproken ook het buiten brengen, en vaak ook het binnen brengen. Zodat iemand met een fulltime baan tóch een hoop zelf kan doen.

En ik begrijp het All-inclusive niet, dat is dus vol-pension plus verzorging... welke verzorging dan?

Princesj

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): Wedstrijd/recreatief
Je maximale budget: 250 euro
In welke regio ben je woonachtig: 't Gooi/Almere
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? Half pension
Binnenbak wenselijk? All weather buitenbak is ook prima
Stapmolen wenselijk? Nee
Solarium gewenst? Nee
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? Als ze anders 's winters niet naar buiten kunnen wel
Wat is je idee over groepsstallen? Heeft mijn voorkeur
Trailer stalling wenselijk? Nee
Eventuele toevoegingen? Aparte dressuur en springbak is wenselijk.

Lottie84

Soort ruiter/combinatie wedstrijd/recreatief
Je maximale budget:280
In welke regio ben je woonachtig: Maastricht
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? All in
Binnenbak wenselijk? geen prioriteiit, zou wel fijn zijn
Stapmolen wenselijk? Nee, vind ik niks.
Solarium gewenst? Zou wel fijn zijn, zodat je ook in de winter bv een paard kan wassen
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? ABSOLUUT!
Wat is je idee over groepsstallen? Ok!
Trailer stalling wenselijk? Ja zeker wenselijk
Eventuele toevoegingen?

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:58

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): Wedstrijd, dressuur/springen
Je maximale budget:350
In welke regio ben je woonachtig: Utrecht
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? All-inclusive/Vol pension
Binnenbak wenselijk? Ja, zeker met het zicht op afgelopen winters
Stapmolen wenselijk? Ja
Solarium gewenst? Nee
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? Ja, mijn paard hunkert zomers echt naar gras.
Wat is je idee over groepsstallen? Geen denken aan. Mijn paard is erg dominant en dat veroorzaakt onrust, tevens vind ik de kans op blessures te groot.
Trailer stalling wenselijk? Ja

Rebeccatjuh

Je maximale budget: 400 euro
In welke regio ben je woonachtig: haaglanden
Binnenbak wenselijk? Nee
Stapmolen wenselijk? nee
Solarium gewenst? nee
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? Ja. Wil graag mijn paard een aantal maanden op het gras hebben. S winters paddock.
Wat is je idee over groepsstallen? Mooi concept! Mijn paard is hier echter niet sociaal genoeg voor.
Eventuele toevoegingen? Half pension zonder mesten , maar met voeren en buitenzetten lijkt mij heerlijk. Zou liever niet willen dat er uitgemest wordt (slechte ervaringen mee in het verleden).

Succes!

siepenteun

soortruiter recreatief
je maximale budget: 250,- woonachtig Den Haag(ypenburg)
binnenbak is handig
stapmolen vindt ik niet nodig,longeercirkel is wel handig
solarium nee hoeft niet!
bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het hele jaar gebruikt kunnen worden: weet niet wil alleen wel dat m'n paard op een wei kan staan al is het maar een paar uurtjes per dag.
liever geen groepsstallen
trailer stalling wenselijk Ja
eventuele toevoegingen? een kantine,groot weiland voor een soort kudde en ook nog aparte weilanden voor paarden die slecht met andere omgaan.
Laatst bijgewerkt door siepenteun op 29-03-12 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:59

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): wedstrijd
Je maximale budget: 300
In welke regio ben je woonachtig:Gelderland
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? Volpension
Binnenbak wenselijk? ja maar niet noodzakelijk
Stapmolen wenselijk? niet perse
Solarium gewenst? Leuk als het er is, maar is geen pre
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? Ja, maar aangezien het randstad is zou ik blij zijn met paddock in winter mits grote paddock en met vriendje.
Wat is je idee over groepsstallen? Opzich prima maar dan wel met genoeg ruimte en niet te grote groepen.
Eventuele toevoegingen? nee

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 13:59

@Celiien: Bedoeling is de paarden zowel zomer als winter minimaal 5 uur per dag buiten te zetten per tourbeurt.
@Kelly1992: De zomerse weidegang op eigen terrein word dan afgeschaft, puur om extra ruimte (en dus meer buitengang) voor alle paarden te creëeren in paddocks. Zou dit voor jou ook een reden zijn om niet voor deze stal te kiezen? Of zou je de zomermaanden gewoon elders op de wei overbruggen?

xDjailo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:59

Je maximale budget: 350
In welke regio ben je woonachtig: Rotterdam/Den Haag
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? Vol pension of all inclusive
Binnenbak wenselijk? Zou fijn zijn, maar geen must
Stapmolen wenselijk? Nee
Solarium gewenst? Nee
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? Nee, mits de paarden (onbeperkt) hooi krijgen in de paddock
Wat is je idee over groepsstallen? Als er goed naar de samenstelling van de groep gekeken wordt, en als de stal groot genoeg is, super!
Trailer stalling wenselijk? Nee
Eventuele toevoegingen? In ieder geval wel een buitenbak

degolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:01

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): wedstrijd
Je maximale budget: 350
In welke regio ben je woonachtig: rotterdam/haaglanden
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? half-pension
Binnenbak wenselijk? ja
Stapmolen wenselijk? ja
Solarium gewenst? ja
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? ja
Wat is je idee over groepsstallen? geen interesse in groepsstallen
Eventuele toevoegingen? geen

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:02

Wedstrijd
Je maximale budget:
210, het is niet maximaal maar meer wil ik er ook niet voor betalen voor de regio waar we nu staan.
Noord/Midden Limburg
Vol pension
Binnenbak wenselijk?
Ja
Stapmolen wenselijk?
Nee
Solarium gewenst?
Nee
Ja, wel bezwaar. Tenzij de paddocks echt van een zeer flink formaat zijn. Ik denk dan minimaal aan de grote van een 20x40 bak
Geen goed idee
Ja
Eventuele toevoegingen?
De prijs die ik nu betaal is voor het bovenstaande met weidegang het gehele jaar door.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 14:06

GamblersCup schreef:
Dat Half-pension begrijp ik niet helemaal: je noemt het half-pension, maar er wordt alleen maar gevoerd? De rest doe je zelf? Bij half-pension zit normaal gesproken ook het buiten brengen, en vaak ook het binnen brengen. Zodat iemand met een fulltime baan tóch een hoop zelf kan doen.

En ik begrijp het All-inclusive niet, dat is dus vol-pension plus verzorging... welke verzorging dan?

Dankje voor je kritische vragen :)

Klopt inderdaad, daar er veel mensen geen bezwaar hebben tegen het zelf uitmesten van een stal of het in overleg met stalgenoten buiten zetten en binnen halen. Maar wel de zekerheid willen dat de paarden tijdig en in juiste hoeveelheden gevoerd krijgen. Mijn ervaring leert dat het in overleg met stalgenoten vaak prima gaat, maar indien gewenst kan dat tegen kleine betaling gewoon door onszelf worden gedaan.

All-inclusive zal zich voornamelijk richten op bijvoorbeeld paarden die gerevalideerd worden of gepensioeneerd zijn en bij ons van hun oude dag mogen genieten. Of paarden die tijdelijk op rust staan door bijvoorbeeld zwangerschap, dit geeft bijvoorbeeld vaste klanten de mogelijkheid om tijdens langdurige ziekte/zwangerschap volledige verzorging van hun dier te krijgen zonder dat ze hem hoeven te verhuizen naar een nieuw plekje.

Joan73

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:07

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): recreatief
Je maximale budget: 300
In welke regio ben je woonachtig:Noordwijk
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? Volpension
Binnenbak wenselijk? indien mogelijk, geen must
Stapmolen wenselijk? liever weidegang
Solarium gewenst? nee
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? nee
Wat is je idee over groepsstallen? contact is goed, maar moet wel heel goed beheerd worden
Trailer stalling wenselijk? nee
Eventuele toevoegingen? Ben geen voorstander grote massa stallen met heel veel mensen en paarden, geeft bijna altijd gedonder. Geef de voorkeur aan kleinere gelegenheden zonder rondrenned kindervolk. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.... :)

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:09

Recreatief
Je maximale budget:
350
In welke regio ben je woonachtig?Gelderland
Vol pension (weet niet wat je onder verzorging verstaat)
Binnenbak wenselijk?Ja.
Stapmolen wenselijk?niet noodzakelijk dus nee.
Solarium gewenst?
nee
ja absoluut dit zou voor mij een rede zijn om niet voor de stal te kiezen.
Wat is je idee over groepsstallen?liever niet,geef mij maar een aparte box voor de rust op stal.
ja buiten/binnen maakt niet uit (wel bij prijs inbegrepen).
Eventuele toevoegingen?Gelieve een 20x60m bak.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:09

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): Combinatie
In welke regio ben je woonachtig: rotterdam
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? Half pension
Binnenbak wenselijk? Nee
Stapmolen wenselijk? Nee
Solarium gewenst? Nee
Wat is je idee over groepsstallen? geen interesse in groepsstallen
Eventuele toevoegingen?

Minimaal 4 voerbeurten, verder zal ik gaan voor een stal waar ze overdag buiten komen en in de zomer op de wei kunnen.
Verder zou ik niet op niet te groot schalige stal willen staan, 40 vind ik persoonlijk dus te groot.

nomorebokt

Re: Nieuwe pensionstal in de randstad: Jullie wensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:17

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): Wedstrijd/menner/recreatief
Je maximale budget: 350 euro
In welke regio ben je woonachtig: Haaglanden
Binnenbak wenselijk? ja, maar All weather buitenbak zou ook acceptabel zijn
Stapmolen wenselijk? Nee
Solarium gewenst? Nee
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? Als ze anders 's winters niet naar buiten kunnen wel
Wat is je idee over groepsstallen? Sociaal contact belangrijk maar mijn paard niet geschikt voor groepstalling.
Trailer stalling wenselijk? NVT voor mij
Eventuele toevoegingen? Rijbakken van ruime afmetingen. Mogelijkheid overdekte stalling wagen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:19

Dat all-inclusive vind ik eerlijk gezegd nog steeds best wel onzin, want het zal ook duurder zijn. Zelfs met je eigen voorbeelden. Tenzij je met revalidatie bedoeld dat jullie 5 keer per dag "op de stenen gaan wandelen" met een paard dat verder niet uit de box mag bijvoorbeeld. Een paard hoeft niet geborsteld te worden als iemand niet elke dag langskomt. Een oud paard dat met pensioen staat heeft helemaal geen "extra" verzorging nodig, tenzij het ziek is. Maar dat heeft ieder paard. Ik begrijp gewoon niet wat er met die "extra verzorging" wordt bedoeld, waar vast en zeker extra voor betaald moet worden. Ga je het paard 5 keer per dag bezoeken en hem aaien, ipv de eigenaar? :D Da bezoek, hoefsmid bezoek, kan makkelijk door stalgenoten gedaan worden of je kunt er (zoals in Amerika) een klein bedragje voor rekenen om erbij aanwezig te zijn ipv eigenaar. Maar niemand is toch zo gek daar maandelijks een extra hoog bedrag voor te betalen? Kun je wat specifieker zijn wat betreft die "verzorging"?

In welke regio ben je woonachtig: heb altijd in Alphen a/d Rijn gewoond en daar en in de omgeving mijn paarden ook. Van die situatie ga ik hier uit.
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? Vol-pension
Binnenbak wenselijk? Ja
Stapmolen wenselijk? Nee
Solarium gewenst? Nee
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? Zwaar bezwaar! In de winter is een (grote!) paddock ok, zomer moet paard op het land. Bij de stal. En niet een paar kilometer van stal verwijderd. Absoluut dé hoofdreden om bij een stal te gaan staan of naar een andere stal te gaan. Die 5 uur is in de zomer ook veels te weinig.
Wat is je idee over groepsstallen? Super idee! Niet te grote groepen.
Trailer stalling wenselijk? Ja
Eventuele toevoegingen? Als de stal echt zo groot wordt als die 40 of meer boksen/paarden, dan moeten de voorzieningen wel zó zijn dat een ieder ook gewoon kan rijden. De meeste mensen zullen 's avonds komen ivm fulltime baan en vaak zie je dat de bak steeds propvol is. Mensen kunnen niet rijden of moeten tot heel laat 's avonds wachten. Dus een kleine binnenbak/overdekte longeercircel/GOEDE buitenbak of iets dergelijks erbij. De voorzieningen moeten het aantal pensiongasten wel "aan kunnen".
Er moeten goede regels zijn wat betreft les: als iemand les heeft is het verschrikkelijk irritant als er nog 5 pensiongasten omheen rijden. Maar het is ook verschrikkelijk irritant als je de bak niet in kunt omdat iemand privéles heeft. Daar moet dus een gulden middenweg in gevonden worden en vastgelegd worden door pensionhouder.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 14:20

Lieve mensen willen jullie asjeblieft ook nog even vertellen waarom je precies bezwaar hebt als zomerweidegang op eigen terrein wordt vervangen door extra paddocks waardoor buitengang voor ALLE paarden en het GEHELE jaar door (winter + zomer) mogelijk word? Alle paddocks worden dus wel voorzien van hooiruiven. En is dat voor jullie een reden om per definitie al niet voor deze stal te kiezen of zouden jullie de zomermaanden gewoon elders overbruggen voor de weides?

Denk je in dat binnen de randstad het aantal stallen met wat extra luxe, en het gehele jaar buitengang op één hand te tellen zijn (helaas....) en het niet mee zal vallen om dusdanig veel vrije grond te vinden dat ook verweiden of alleen buiten zetten nog haalbaar is. Het zal dus al snel neerkomen op; Of van mei t/m oktober weidegang OF 12 maanden per jaar paddocks met hooiruiven en frisse buitenlucht.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:20

soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): Recreatief/menner
Je maximale budget: 200,-
In welke regio ben je woonachtig: zuid limburg
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? doe het zelf/eventueel half pension
Binnenbak wenselijk? Zou fijn zijn, maar geen must
Stapmolen wenselijk? Nee
Solarium gewenst? Nee
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? ja ik wil mijn paard zeker in de zomer het liefste zo lang mogelijk buiten opeen wei met een groep,groeps paddocks zijn een mooie oplossing voor de winter met onbeperkt ruwvoer
Wat is je idee over groepsstallen? ja ik zou dit wel willen
Trailer stalling wenselijk? zou wel fijn zijn
Eventuele toevoegingen?eventueel voor de menners plek om de koets te zetten,en ik zou een stal willen waar ze veel ruwvoer geven willen 3x daags als ze binnen staan,zodat er nooit meer dan 8uur zit tussen het ruwvoer eten,krachtvoer hoeft van mij niet dan kan iedereen dat zelf kiezen

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:21

Soort ruiter/combinatie dressuur (wedstrijd)
Je maximale budget: €300,-
In welke regio ben je woonachtig: Barendrecht (rotterdam rijnmond)
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive?: half-pension met optie buitenzetten
Binnenbak wenselijk?: maakt niet uit, buitenbak een must!
Stapmolen wenselijk?: ja
Solarium gewenst?: maakt niet uit
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden?:
ja, zomers op de wei, swinters in paddock
Wat is je idee over groepsstallen?: liever niet, eventueel grote stal delen met een shetje.
Trailer stalling wenselijk?: ja
Eventuele toevoegingen?: nee, wel leuk idee!