magnesium chelaat geven vóór hoefbevangenheid?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nieziej

magnesium chelaat geven vóór hoefbevangenheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 22:57

Ik had de vraag of iemand ook magnesium chelaat gebruikt bij hoefbevangen paarden.
ik heb het vorig jaar gebruikt toen mijn pony hoefbevangen was en dat heeft binnen een paar dagen geholpen in tegenstelling tot de medicijnen van de dierenarts.
nu vind ik dat ze niet heel lekker loopt maar ze is niet kreupel ofzo maar ga liever van mijn gevoel uit dan afwachten:)
kan ik haar nu al de magnesium chelaat geven voordat ze echt hoefbevangen word?
wil natuurlijk niet afwachten tot het te laat is!

Anoniem

Re: magnesium chelaat geven vóór hoefbevangenheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:15

Kun je dan niet beter je voer- en weidebeleid aanpassen?

nicollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:25

Inderdaad dat is stap 1

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:28

Magnesium is sowieso iets wat de meeste paarden te kort komen. En wat je dus bij kan voeren.
Je kan je pony dus magnesium bij gaan geven ja.
En daarnaast je weidebeleid e.d. aanpassen :)

Mini_Miesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:34

Het rare is dat ik mijn hoefbevangen pony ook magnesium ben gaan geven, en het ging idd. beter! Zodra ik vind dat het wat minder gaat, dat ze wat moeilijker loopt, geef ik meteen magnesium en dat scheelt wel. Tuurlijk, weidebeleid is heel belangrijk, maar zelfs op een schrale wei worden ze bij mij bevangen, soms denk ik dat het ook in de spieren zit en ik denk dat de magnesium dan helpt, gewoon op mijn gevoel.

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:37

@mini_miesje je kan je pony beter op een niet schrale land zetten als wel een schrale land heb het zelf meegemaakt en het is juist heel slecht om je hoefbevangen pony op een schrale land zet.. mijn pony's liepen ook op schraal land waardoor ze steeds bevangen raakte.. sinds ik een in/uitloopstal heb met uitloop op zand gaat het super met die van mij..

nieziej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 11:50

thnx voor de reacties! ze staat op land heb niet de mogelijkheid haar op stal te zetten omdat er open stallen bijzitten. heb wel een muilkorf voor maar maar dat vind ik gelijk zo drastisch maar ze moet er wel aan geloven denk ik. vorig jaar had ik haar overdag met muilkorf en snachts zonder.nu maar weer denk ik en weer aan de magnsium. ik vind het wel super spul ze was behoorlijk hoefbevangen stond helemaal scheef en paar dagen nadat ik dat gaf rende ze alweer rond:D