Maar is er iets zoals 'grote balen gewoon hooi', dus gewoon weidehooi, liefst niet te rijk, en open verpakt dat in grote balen wordt geleverd? Ik heb wel wat rondgekeken bij fourage handels, en het lijkt er wel op, maar bij hun moet je weet ik hoeveel ton afnemen, en uiteindelijk wordt het maar gevoerd aan 1 paard en een shet. Er gaat misschien HOOGUIT 15 kg per dag door, eigenlijk nog minder bij rijker hooi, dus als je dan weet ik hoeveel ton moet binnen halen, ligt het er over een jaar nog... en dat lijkt mij niet zo handig voor onverpakte balen. Verpakt voordroog wil ik niet, dat vind ik te rijk

Het liefst ga ik ook voor graszaadhooi (rietzwenk) en dan in combinatie met 'gewoon' hooi. Dat is nog de fijnste combinatie; hun dagelijkse portie gewoon hooi (rond de 10 kg) en de rest onbeperkt aanvullen met graszaad. Zo deed ik dat eerst ook altijd, maar dan was het gewon voor handen op stal.
Maar IS er wel een mogelijkheid om zulke grote balen, van GOEDE kwaliteit, in niet al te achterlijke hoeveelheden aan te schaffen? Of hanteren ze echt enkel maar die minimale (vaak 5 ton) afname? Het zal ook nog gebracht moeten worden (gelost kunnen we zelf wel). Dus misschien dat ik uiteindelijk dan duurder uit ben....
Iemand tips en tricks voor mij? Ik woon overigens in Zuid-Holland.