Mijn merrie stond op de vorige stal naast een pony in stal genaamd Naomi(focussed@bokt), ze waren toen al regelmatig naar elkaar aan het hinniken.
Vaak als mijn paard in de paddock ging, ging die van haar ernaast, en zo raakte mijn paard geobsedeerd door Naomi

Natuurlijk helemaal niet erg, maar later kom je het nadeel er van tegen.
We zijn samen naar een andere stal verhuisd waar ze lekker veel buiten komen, omdat mijn paard nu best gehecht is aan der vriendinnetje Naomi hebben ze 2 paddocks naast elkaar gekregen en een stal tegenover elkaar..
Souvenir kan gewoon niet buiten Naomi, als ik ga rijden/longeren en bezig gehouden word vergeet ze naomi en maakt het haar niet uit als naomi even uit het zicht is.
Zodra ze zichzelf moet vermaken, en naomi niet ziet raakt ze compleet in paniek

Hinniken, heen en weer rennen als hier de ruimte voor is, slidings maken, en heel onrustig ze kan geen rust in haar lijf vinden.
Nu zijn ze lekker al het land op en Souv staat met een andere merrie op een groot land

Naomi staat in haar paddock/weiland tegenover haar en als ze haar best doet kunenn ze elkaar zien.
Alleen het lijkt wel of Souv hier niet aan kan wennen, ze blijft onrustig zodra ze naomi even niet meer ziet.
Ook zodra we naomi verplaatsen bijv dichterbij dan raakt ze ook in paniek, gewoon omdat ze naomi even uit het zich is verloren.
Hebben meer bokkers dit wel is meegemaakt? en hoe is dit opgelost?
Voor de duidelijkheid Naomi en souvenir kunnen 100% niet samen in één weiland, omdat het dan een trappartij word(Naomi is erg onzeker omdat ze voorheen vaak getrapt/aangevallen is, en souv vaak dominant overkomt).
Het liefst heb ik gewoon dat ze een beetje afstand van naomi kan doen, en misschien iets meer naar de merrie toetrekt die bij haar in het land staat.