Wij hebben een stuk land op de kop getikt, wat momenteel nog 'braak' ligt (lees: bagger en zwarte grond). Het zal ingezaaid worden, zodat mijn paarden er op kunnen grazen. Maar welk graszaad is het meest geschikt hiervoor? Ik heb al op de site van Barenburg zitten kijken en daar zag ik het horsemaster mengsel. Ook bij Pavo zag ik dat ze een mengsel hebben voor paardenweides. Wat is er nog meer op de markt wat geschikt is hiervoor? En waar hebben jullie goede ervaringen mee?
En nog een vraag: hoe lang moet het gras 'zetten' voor er paarden op kunnen lopen? Ons idee was om er deze zomer eerst schapen op te laten lopen en dan kunnen ze in het najaar er evt. een paar uur op. Volgend zomerseizoen zouden ze er dan volop op kunnen, maar misschien kan het al eerder?
2 die je noemt zijn zo ongeveer de beste opties. Soms wordt bg11 ook wel gebruikt, maar bij gevoelige sobere dieren snel te rijk. Je tijdpad schapen of hooien en pas volgend jaar er vol op klopt wel ongeveer. Goede grasmat heeft ook tijd nodig om sterk genoeg te zijn voor enthousiaste paardenvoetjes.
Jibbel
Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-12 18:48
Hooien is misschien ook wel een optie, dan heb ik meteen 2 vliegen in 1 klap! Ik zal het eens in de groep gooien!
ik heb ook net zitten zoeken wij gaan morgen inzaaien met barenburg. dit omdat er meer veldbeemd inzit dan in pavo en we erg slechte grond hebben. ook zitten hier minder kruiden in.
Pavo heeft ook nog best wat engels raaigras erin zitten volgens mij. Vriendlief is hovenier en die kent barenburg ook van merk voor gazons en zei ook al dat het heel best spul is. Ik vind t alleen behoorlijk prijzig voor een zakje..