beregeningspomp of wat anders?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sabien88

beregeningspomp of wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 17:29

Hallo allemaal!
Ik zoek iets om het allemaal wat makkelijker te maken, we hebben een eigen weide met een sloot eromheen.
nu willen iets hebben (soort pomp ofzo) Waarmee we : weide kunnen besproeien, waterbakken kunnen vullen zonder.
We hebben geen stroom. nou zag ik wel een beregeningspomp enzo op internet staan maar heeft iemand hiemee ervaring?

Wie heeft dit ook en tips?

Rambogirl

Re: beregeningspomp of wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:48

Ja maar dan heb je wel nog een aggregaat nodig om stroom te leveren.

arwen21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 06:27

Om de waterbakken te kunnen vullen laat je best gewoon een grondwaterput boren denk ik. Slootwater lijkt me niet ideaal als drinkwater (tenminste in België niet..).
Je weide kan je miss wel besproeien met het slootwater, al gaat dit, afhankelijk van de grootte van je weide, wel veel tijd en geld (benzine voor de generator) kosten.
Waarom zou je je weide willen besproeien? Hier heb ik het nog nooit gezien op een paardenweide..
Er bestaan trouwens ook vuilwaterpompen. Miss is dat ook wel geschikt om te gebruiken. Die zijn denk ik meer bestand tegen wat vuil dat je altijd wel zal tegenkomen in een sloot.
En nog iets: weet je wel zeker dat je het slootwater mag gebruiken om je weide te besproeien?
In België mag het volgens mij niet. Ook als je grondwater gebruikt, zit je met bepaalde limieten van watervolume dat je per dag mag oppompen...

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:18

Inderdaad moet je ook een grondwaterput laten boren.
Wij besproeien de wei ook geregeld als het langer als 3 dagen droog blijft.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:44

Wij hebben ook een grondwaterput gehad. Kan wel aardig kostbaar zijn, tevens is het maar de vraag hoe diep je moet om bij het grondwater te komen. Bij ons (drenthe) was dat op 30 meter.
We hebben er 1 zomer aan wat aan gehad toen het verschrikkelijk droog en warm was, maar we deden en met de paardenweide verder niet bijzonder veel mee.
Ik denk dat je inderdaad even moet informeren of het wel mag.