Scheermachine scheert niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Scheermachine scheert niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 21:11

Help!!

Heeft iemand DE tip voor mij?
Ik heb een Aesculap Econom II scheermachine, voorheen ging het scheren goed, nu wil ik onze shet scheren en het lukt niet -O- Ik heb gekeken of het aan de vacht ligt maar dat is niet het geval. Heb nog wel een paar messen (krijg alleen een schroef van de messen niet los) maar als het goed is kunnen ze nog niet bot zijn.
Vandaag bij de shet dus maar met de schaar aan de gang gegaan, hij ziet er nu niet uit, het was een hoop werk maar hij heeft het iets minder warm nu.

Ik wil dus erg graag de shet nog echt scheren ook zodat zijn haar nog korter is maar ook zodat hij weer toonbaar wordt. Wie kan mij helpen??

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:12

Sjolvir

Re: Scheermachine scheert niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:22

Hele waslijst.

Wanneer voor het laatste schoongemaakt? (dus onder de messen ook de haren verwijderd)
Alles wat netjes geolied moet zijn geolied? En gevet wat gevet moet?

Bovenste schroef waarmee je stelt hoe strak je de messen zet nooit!!! te strak zetten.
(uiteraard ook niet zo los dat de messen eruit vallen)
Als hij te strak staat scheert hij niet!

Messen zitten aan de onderkant van het apparaat doorgaans vast met 2 schroeven, zitten deze messen netjes recht?
Zit het bovenste mes wel in de puntjes zodat het meebeweegt?

Welke schroef krijg je niet los?
Als dat die bovenste op vleugelmoer lijkende is, dan is hij overduidelijk een keer te strak aangedraaid.
Als je de onderste bedoeld, dus de 2 (denk dat het er bij jouw appraat 2 zijn) aan de onderkant van je appraat, dat kan wel, ze kunnen of wat losser of vaste gaan zitten door het scheren.
En als ze zijn aangedraaid terwijl het appraat warm was, kunnen ze best vast zitten.

Zou in eerste instantie denken aan te strak aangedraaid van de messen met vleugelmoer, dus begin maar
met die losser draaien.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 21:38

Gaat inderdaad om een van de twee schroeven die niet los wil.
De vleugelmoer heb ik steeds een kwartslag losser gedraaid tot hij "te los" was.
Schoonmaken gebeurt elke keer na gebruik en ook olie en vet wordt gebruikt.

Morgen nog maar eens proberen de schroef los te draaien om de messen te wisselen.....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:44

Wat je kan doen..
Is als appraat verder wel goed in elkaar zit, hem even te laten draaien om warmer te worden,
allicht dat je dan die onderschroef wel los krijgt.
Denk dat die een keer is aangedraait met warm apparaat, dan willen ze wel eens gemeen vast gaan zitten,
na afkoelen.

(sterk iemand voor je schroef in de buurt? Mits die je schroefkop niet sloopt!)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:57

Anders keer de messen wisselen, ik heb ooit ook staan vloeken met twee paar botte messen, kwamen net nieuw uit de verpakking en waren dus gewoon niet netjes geslepen. De derde set messen deed het ineens wel :+