iemand ervaring pavo paardengraszaad?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

iemand ervaring pavo paardengraszaad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 01:08

dit jaar gaan we al voor de 3de keer in 5 jaar tijd onze wei opnieuw inzaaien. dit omdat we het niet voor elkaar krijgen een goede grasmat te krijgen.

de afgelopen 2 keer is het ingezaaid met weide 31(heet het geloof ik) is gewoon koeiengras. dit werd aangeraden door de loonwerker en door een bedrijf wat in graszaad doet.

we zitten op een soort klei/ leem grond en elke keer weer slaat de bovenlaag helemaal dicht. hierdoor kan het gras niet groeien. ook wordt het gras geen dichte mat en wordt het kort afgegeten.
dit jaar gaat er een hoop champignonmest in (om bodem losser te maken) en gaan we weer opnieuw inzaaien. maarja wat voor paardengraszaad moet je gebruiken?

had nou dat van pavo gezien en ben benieuwd of er al ervaring mee is. of er suggesties zijn voor andere merken mengsels of tips waar we op moeten letten.

pmarena

Re: iemand ervaring pavo paardengraszaad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:11

Ik heb verschillende mengsels bekeken en voor Barenbrug Horsemaster gekozen omdat die kenmerken me heel erg aanspraken, precies wat ik wilde !

Van het najaar hebben we wat proefstukjes gezaaid van slechte kleigrond en het gras is hier buitengewoon goed opgekomen +:)+

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 02:00

Horsemaster is ons beter bevallen dan Pavo's graszaadmengsel

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 13:53

@jannepaulie mag ik vragen waarom die horsemaster beter bevalt?

Ik zal eens gaan kijken.ernaar

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:31

In het mengsel zit veel stengelachtig gras wat goed is voor paarden. Het vormt een sterke grasmat en er zit volgens mij ook wat minder engels raaigras in dan Pavo ( maar datweet ik niet zeker). Onze wei doet het nu twee jaar al prima.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 20:31

heb even gekeken en idd horsemaster heeft geen kruiden en ook meer veldbeemdgras wat toch weer zorgt voor betere grasmat.

nu eens overleggen en kijken of ik eraan kan komen.