Cossie schreef:Ik zou het er niet op gokken
Oke bedankt 
Horwse schreef:Ik haal meestal gewoon de schimmel plekken eruit, schud daarna de rest dat nog wél goed ruikt/is even uit (voor de zekerheid, je weet maar nooit

) en dat voer ik gewoon.
plakken waar toch nog wat schimmel is achtergebleven eten ze meestal niet op.
maar nu heb je nog geen antwoord, als het echt niet goed ruikt/is zal ik het er niet op gokken.
Tenzij het schimmel is, dan kun je het op die manier hierboven doen.
Oke thnx 
Tigra_ schreef:Hier wordt het gewoon bij de varkens gegooid als we denken dat het hooi niet goed is. Geen probleem trouwens we hebben wel vaker een slechte baal gehad geloof dat iemand die toen is komen halen om aan z'n paarden te voeren. Maar hier krijgen ze dat gelukkig niet.
En verder zijn er wel slechte stukken die worden eruit gehaald.
Weet je trouwens zeker dat er geen dood dier inzit?
Ik heb ooit een keer een egel gevonden in een baal. Stonk echt ontiegelijk en ik wilde een plak pakken om weg te gooien steek ik me toch aan een van z'n naaldjes. Bah was echt vies. Vermoed dat die toen goed gebleven is omdat die verpakt zat maar toen de baal open ging is gaan rotten. Nou dat was afschuwelijk nog 2 dagen geroken en heel groot gedeelte weg kunnen gooien.
Dat is handig als je het bij de varkens kan voeren
Eten ze het dan ook echt op?
Ik weet het niet zeker of er een dier inzit. Gisteravond was het donker, en ik had net genoeg licht om het kuil te zien. Ik vanmiddag kijken als het licht is, als er een dood dier inzit dan ga ik het niet voeren hoor!!
GamblersCup schreef:Direct weggooien. Iemand zei het al, een baal kuil/hooi weggooien is goedkoper dan een DA rekening.
Ook als ik maar "een beetje schimmel" zou vinden, dat betekend dat er door de hele baal schimmeldraden zitten, al zie je ze niet. Paar schimmelplekken en bij ons gaat de hele baal de deur uit.
1 plak die is beschimmeld en de hele baal gaat eruit?
Waar gaan die balen dan heen? En hoeveel gaan er dan de deur uit per jaar?