Maar het gaat over mijn paardje die in de opfok staat. Hij heeft daar van de winter s nachts binnen gestaan in een grote stal in een groepje. Nu ben ik er regelmatig heen geweest om hem zo nu en dan een beetje schoon te borstelen, maar helaas heeft hij toch net als de andere paardjes daar klonten in zijn vacht gekregen, die zitten op zn buik. Hij is nu wel lekker aan het verharen dus daarmee komt al wel een deel los, maar lang niet alles.
Naast dat het er niet uit ziet
lijkt het me ook bijzonder onprettig voor mijn paardje dat hij deze klonten nog aan zijn buik heeft hangen, maar ze zitten dus behoorlijk vast! Met borstelen/los proberen te trekken doe ik hem alleen maar pijn, ben dit weekend wel even met een schaartje in de weer geweest om wat los te knippen, en daaronder zie je duidelijk dat haren zijn uitgetrokken aangezien het daar een stuk dunner/kalig is
maar ook hier doe ik hem geen plezier mee...Heeft iemand een oplossing hoe ik dit zo voorzichtig mogelijk weg kan krijgen om hem ervan te verlossen? Ik kan hem niet uit de groep halen om te gaan wassen of scheren oid. Iemand een wondermiddel?