Tijdelijk pensioen paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tijdelijk pensioen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:33

Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit topic hier goed staat, anders hoor ik het wel.

Ik ben opzoek naar een plekje voor mijn merrie waar ze lekker buiten kan staan in een kudde met volledige verzorging.
Mijn merrie gaat op tijdelijk pensioen in de hoop dat ze zelf wat kan herstellen van haar blessures, ik zit te denken aan een plekje waar ze tot september/oktober dit jaar kan blijven staan.
Ze mag wat verder weg staan (heel Nederland) niet in het buitenland, ze blijft van mij maar ze heeft even een paar maanden rust nodig met veel weidegang.

Graag hoor ik tips en ervaringen van mensen.

Groetjes, Linda

Rchell

Re: Tijdelijk pensioen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:37

hi..

advertenties voor stalling horen thuis op de bokt markt.. voor 24/7 weidegang (wel in een kudde) ken ik nog een voordelige plek voor je in midden nederland ( +/= 90,- per maand) voor meer info kan je pb sturen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:39

Dit is geen advertentie toch?
Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen met weigangen met complete verzorging etc.
Ik stuur je even een pb, thanks :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:42

Ik zou misschien evengoed nog een advertentie zetten op Boktmarkt, heb je twee vliegen in een klap.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:44

sorry maar ik las het als zijnde een advertentie.. je geeft aan een plek te zoeken en het mag door heel nederland heen zijn.. zodoende las ik het als : ik ben op zoek naar een plek.. niet als: wat zijn de ervaringen met weidegang van andere.. maar dat kan aan mij liggen ;)

Mijn jonge paard heb ik een half jaar in een kudde met weidegang gehad.. verzorging deed ik zelf.. Hier stonden ook verschillende 'herstellende' paarden in. Helaas vind ik een echte kudde (wij stonden met 23 paarden) hier niet geschikt voor. Er was een paard welke herstelde van een hoefkatrolontsteking (snap sowieso niet wat deze in het volle gras deed, maar oke).. welke redelijk onderin rang stond en dus regelmatig door de wei 'gejaagd' werd.
Dus mocht je besluiten tot weidegang zou ik een kleine kudde adviseren.
Verder weet ik niet wat je verstaat onder volledige verzorging? de paarden hier stonden 24/7 buiten, boer zorgde voor verweiding en wormenkuren..

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:45

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:48

Ik weet nog wel een adres alleen weet ik niet of hij nog paarden aan neemt. Kosten zijn wel 100 p/m Mijn paard heeft daar ook 3mnd gerevalideerd. Iedere dag de wei op van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat (boerenbedrijf) Indien het goed weer is blijven ze de hele dag en nacht buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:54

Super, bedankt voor het meedenken allemaal!
RGBRink; bedoelde het niet naar hoor, maar begon zelf ook even te twijfelen of ik het wel goed had geformuleert allemaal :+

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:54

haha geen punt hoor ;) :+ ik wilde alleen even melden hoe ik em las haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:56

Onder volledige verzorging bedoel ik dat de staleigenaar zorgt voor idd de weide, de kudde(s) in de gaten houdt, mijn paard af en toe checkt etc. Ik zal er zelf eens in de zoveel tijd natuurlijk heen gaan, maar dagelijks zal niet de bedoeling zijn.
Prijs inclusief weidegang, evt, bijvoeren, evt. stalling bij super slecht weer etc.
Ontwormen, hoefsmid en enten kan ik gewoon zelf voor zorgen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:00

Ik weet niet waar je zit, maar in Pijnacker zit de Sonneveldhoeve. Stal voor alleen maar pensioen/geblesseerde paarden. Hij verzorgt ze zelf, ze gaan in een uitloop en 's zomers op de wei. Geen idee wat het kost.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:50

in sinderen zit stal heijink heeft een rusthuis en je kunt met hun wellicht contact opnemen fijne stalhouders!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:10

ik heb mijn merrie met blessure 2 zomers op vakantie gedaan.
1e adres:
op een eiland (ze moest in een bootje om er te komen!) er werd elke dag bij ze gekeken. kostte toen
€175,- voor 6 maanden
2e adres:
in een natuurgebied (destijds) €45,- per maand

beide is goed bevallen, beide in Friesland
(merrie heeft de blessure nog wel = chronisch)

er is nog een advertentie op MP voor zomerweide €225,- voor half april tot half oktober, alleen voor merries, dagelijks toezicht